Wat is een geschikt speeltje voor op de paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Wat is een geschikt speeltje voor op de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 11:00

ik heb sinds kort een nieuw paard, en ik zoek een speeltje voor hem voor op de paddock.

alleen de draden staan, net als in de bak, wat hoger gespannen. dus een jollybal gaat eronderdoor.
nu zat ik te denken aan een skippybal, die zijn groot genoeg om op zijn paddock te blijven.

heeft iemand ervaringen met een skippybal op de paddock als speeltje?
of heeft iemand een ander goed idee?

alvast bedankt.

papagroom

Re: Wat is een geschikt speeltje voor op de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:01

Wilgentakken.....eetbaar speelgoed,en nog gezond ook.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:02

Een ander paard?

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:03

bij een skippiebal, kan een paard in dat ding gaan staan waaraan je hem vasthoud,
dan kan je beter zo een yogabal kopen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:03

DaisyDarling schreef:
Een ander paard?

Was ook het eerste wat ik dacht.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:11

Mijn ervaring met skippyballen is dat ze snel stuk gaan -O- Of ik heb grote sloop monsters :D

Takken is een goede oplossing, vinden ze heerlijk. Gek genoeg vond mijn jongste autobanden (zonder velg) ook machtig speelgoed.

Mungbean

KimD schreef:
DaisyDarling schreef:
Een ander paard?

Ik ook :D

DaisyDarling

KimD schreef:
DaisyDarling schreef:
Een ander paard?

Ik bedoel het niet rot overigens, zo van 'oh mishandelaar omg', maar voor beiden paarden zou het gezellig zijn en dan hoeft er geen enkele een extra speeltje :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 11:13

papagroom: dat is een goede tip. ik zal eens gaan kijken of ik die ergens te pakken kan krijgen. volgens mij is de snoei periode alweer een tijdje voorbij. en ik denk niet dat mensen het waarderen als ik even met mijn snoeischaar langskom :D

sannerody: ohh idd ja! maar is een yoga bal niet veel te kwetsbaar als paardenspeelgoed? een skippybal is veel sterker lijkt me?

DaisyDarling & KimD: ja ik heb Mister in oktober ingeslapen omdat de PSSM ondraaglijk werd. en ik heb sinds 1,5 week een nieuw vriendje :D (zie mijn profiel)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:14

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:16

Mister01 schreef:
papagroom: dat is een goede tip. ik zal eens gaan kijken of ik die ergens te pakken kan krijgen. volgens mij is de snoei periode alweer een tijdje voorbij. en ik denk niet dat mensen het waarderen als ik even met mijn snoeischaar langskom :D

sannerody: ohh idd ja! maar is een yoga bal niet veel te kwetsbaar als paardenspeelgoed? een skippybal is veel sterker lijkt me?

DaisyDarling & KimD: ja ik heb Mister in oktober ingeslapen omdat de PSSM ondraaglijk werd. en ik heb sinds 1,5 week een nieuw vriendje :D (zie mijn profiel)

Je staat dus alleen, of op een pensionstal? Is er niemand daar die jullie paarden samen wil laten staan?
Dan zouden ze in principe dubbele paddockruimte kunnen hebben, en afwisselend binnen&buiten zetten is voor beide eigenaren fijn :j

Anders indd wilgentakken of iets leuks met een touw eraan. Mijn shets(die dus samen staan) sleuren altijd stukken boomstronk heen en weer, vermaken ze zich ook erg mee.

Knap ding trouwens *D

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:19

Hier hebben we een yoga bal. We hebben er een klein laagje water in gedaan tegen het wegwaaien tegen het lint.
Ze zitten er regelmatig tegenaan te trappen of met hun neus ermee te spelen. Ook probeert één in de bal te bijten, hij is er nog niet stuk van gegaan.

Edit: pionnen doen het hier ook goed.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:20

een geit.....of misschien een paardenvoetbal??
zoiets als dit bedoel ik

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 11:23

het afscheids bericht van Mister.
Mister01 @ [IM] Mijn trotse kerel rent nu pijnvrij

DaisyDarling: met een paard wordt dat lastig :o maar hij gaat nu ook lekker de wei op, dus heeft hij vriendjes om mee te spelen. maar op de paddock wil ik hem ook graag iets geven.

Aikon: op dit moment trekt hij zijn hooiton (met baksteen tegen het wegwaaien) uit zijn trekkerbanden en gaat erop stampen met zijn voorvoetjes :D
en misschien vind hij een autoband dan wel leuk ja, daar kan hij ook op stampen en aan trekken en doen :)) en die kunnen beter tegen een stootje dan een skippybal.

Dizzy505: wat een leuk ding is dat!! :D maar dat gaat niet lukken op de paddock, echt jammer! ik denk dat het op stal al een uitdaging is om een goede plek te vinden hiervoor :o

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:24

Hier spelen de paarden nergens mee maar ik zie weleens paarden voorbij komen die heel veel lol hebben met een pion.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:26

mister01....dat is geen skippiebal maar een paardenvoetbal.
Die kunnen echt wel wat stootjes hebben hoor.
Ik heb het ding al een paar jaar, het kost iets meer maar op lange termijn zijn geld meer dan waard

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:28

Hier ook :D

Stevige wegpilonnen, goede skippyballen met twee pootjes (geen lus als handvat) en stootwillen (van de boot) in allerlei maten en kleuren :j

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:30

Skippybal raad ik ten zeerste af. Het paard blijft met zijn been in het 'vasthoudhengsel' haken en rent uit paniek door, zo kan hij over de kop vliegen. Ervaringen genoeg, dit zou ik dus echt níét doen! :)
Een ander paardje was ook het eerste wat ik dacht, maar zoals ik hoor heb je al een andere ;) Wat je wel kunt doen is inderdaad een grote paardenvoetbal, helaas zijn ze hier (meestal) in hun eentje al gauw op uit gekeken. Wilgentakken zorgen ook voor genoeg plezier. Mag je ook het hooi in de paddock leggen? Zoja, leg het dan op veel verschillende plekken en stop er stukken fruit/groente etc. tussen. :D Een paar pionnen neerleggen. Kun je de wilgentakken ook ergens aan bevestigen? Zoja, iets stevigs daar maak je een touw aan vast en daaraan de wilgentakken, mijn Shet vindt het leuk en moet ook nog iets doen voor zijn werk. Heb je trouwens ook een liksteen? Succes en veel plezier met je paardje :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 11:33

Daisydarling: ik sta op een pensionstal waar alle paarden een eigen paddockje hebben. ze kunnen over de draad wel aan elkaar zitten, maar samen werkt niet. heb ik al meerdere voorbeelden van gezien.
ik gooi hem wel vaak los met een ander. en nu staat hij op de wei (opbouwend tot een hele dag) in een kudde waar hij zich super vermaakt.
een boomstronk kan ik ook eens voor kijken, dat is misschien ook wel leuk ja! :D

chufl: ohh een yogabal kan dus wel wat hebben en is niet zomaar stuk +:)+

quartel: die geit heb ik al geprobeerd, maar werd de paddock uitgeschopt (net als bij Seabisquit in de film) _O- _O- _O- nee geintje.
ja zoiets zat ik aan te denken! volgens mij hebben veel paarden daar lol mee.
ik ga eens zoeken waar ik het beste zo'n ding kan kopen.

Shirley en Zwartje: ja pionnen zijn ook erg sterk, maar niet zo makkelijk aan te komen denk ik.

Viktor: ik wilde dan een bal doen zonder handvat hoor!! nee ik zie zulk soort dingen al helemaal verkeerd gaan.
hij krijgt 2x per dag hooi, maar ik woon op Walcheren, bijna aan het strand, en hier waait het ALTIJD. dus we voeren hooi in een ton in trekkerbanden om te voorkomen dat het gelijk naar de buurman of van de paddock af waait. dus daar kan ik niet echt een uitdaging van maken helaas.
wilgentakken kan ik wel ergens aan vastbinden, om het wat leuker te maken.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 11:38

Dizzy505: die boksbal is echt super grappig!!!

heeft iemand die toevallig? en werkt het ook?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:38

snowlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:40

Skippybal gaat inderdaad veel te snel lek... Zat inderdaad ook te denken aan zo een paardenvoetbal.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:42

Hier heb ik wat gevonden.

de bal waar mijn paard mee speelt is 95 cm

http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... denvoetbal).html

Maar, niet ieder paard vind het geweldig. Ik zou het eerst 1x met een joga bal proberen.
Die is sneller lek maar ook veel goedkoper in aanschaf. Als je paard er dan niks mee besluit te doen dan is het minder erg

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:45

Naast wilgentakken, vinden die van ons takken van de perenboom ook echt heerlijk! Zijn uren bezig met de bast eraf te schrapen en er op te knauwen.
Ook zijn ze groot fan van de likstenen. Is wellicht ook een optie!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:49

Afbeelding Als je zo'n skippybal neemt kan hij er niet in verstikt raken.