Ik heb sinds kort een dijk weide. Nu kunnen kan ik ergens waarschijnlijk heel goed koop heel veel planken krijgen en ik wil het liefst een mooi houten hek om mijn wei. Maar mag dit. Want alle andere dijk weien hebben prikkeldraad of dat grote vierkante gaas. Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo geslaagd.
Moet ik bij mijn gemeente gaan informeren of mag je gewoon als een houten hek neer zetten.
Alvast bedankt!
loulou
Geplaatst: 20-04-14 10:04
je bent vaak gebonden aan hoogtes, boven die hoogtes heb je een vergunnning nodig. vaak is dat al boven een meter.
er bestaat een site waar je je postcode in kan typen en door het volgen van vragen kom je er dan achter of een vergunning nodig is of niet, ik ben alleen even de site vergeten. als je google gebruikt kun je hem vast wel vinden.
xHoefijzer
Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-14 11:50
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of ik die site kan vinden
bij je gemeente navragen idd. Denk je wel aan een stroomdraadje voor de houten omheining? Anders is er over een jaar niks meer van over, dat zou zonde zijn! Prikkeldraad is volgens mij zelfs verboden tegenwoordig (in ieder geval niet aan te raden) en dat grote vierkante gaas zou ik ook niet doen, ze kunnen er zo met een hoef in blijven hangen!