'Goedkoop' camera-systeem? Iemand tips/ideeën?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

'Goedkoop' camera-systeem? Iemand tips/ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 19:17

Hoi,

Ik stal mijn paarden ergens achterin en zou hiervoor graag een camera systeem plaatsen.
We hebben al meerdere malen ongewenst bezoek gehad en kapotte draad gehad. Het terrein is volledig omheind(of een t?) met schrikdraad (breed en 2 of 3 rijen) ook ligt er rondom een sloot rond met op 3 of 4 plekken een oversteekplaats om de sloot over te komen. Op het einde van de oprijlaan hangt een engelse poort met een kabel met hangslot er om heen.

Ik zou graag enkele camera's ophangen zodat ik kan zien als er ongewenste bezoekers zijn.
- Ik wil een camera op de oprijlaan gericht.
- Ik wil een camera op de rechterweides gericht.
- Ik wil een camera op de linkerweides gericht.
De camera op de oprijlaan moet altijd aan staan zowel 's nachts als overdag. 1 van de cameras van de weides moet dag en nacht aanstaan (enkel de camera die gericht is op het weiland waar de paarden op staan).
Ik ben sowieso 1x per dag daar om eventueel opgenomen beelden over te zetten zodat er meer geheugen vrij is.
Op een voorliggend perceel staat een huis, daar zou ik eventueel kunnen vragen of ik daar stroom van mag gebruiken voor de camera's.
Het mag echter niet te duur zijn gezien ik een student ben en dit zelf moet betalen.
Heeft iemand tips, welke camera is goed voor zowel overdag als in de nacht? Hoe kan ik dit het best aanpakken? Hoe sluit ik ze aan en zijn er camera's die bijvoorbeeld dmv wifi of 3G de beelden kunnen doorsturen naar mijn laptop?
Ik heb een plattegrondje van de weides, die kan ik evt via pb doorsturen.

Ik zie door de cameras het bos niet meer en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

alexonline

Re: 'Goedkoop' camera-systeem? Iemand tips/ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:42

Je hebt hele goedkope analoge camera setjes bij de bouwmarkt, meestal 4 of 6 camera's met een recorder.
Het voordeel van deze setjes is, ze zijn makkelijk te installeren en niet al te duur.
Grote nadeel is, de beeldkwaliteit is bedroevend. (dus "daders" herkenbaar in beeld brengen is erg lastig)

Een iets duurdere oplossing, is door te werken met netwerk / ipcamera's.
Die heb je zowel bedraad als ook draadloos.
Mijn favourite merkt qwa prijs en ook eenvoudig de installeren is Hikvision, zij hebben namelijk ipcamera's die je middels een utpkabel rechtstreek op een hikvision recorder kunt aansluiten (stroom en data lopen dan via 1 kabeltje).
Qwa prijs praat je dan over een 130 euro ex. btw voor een ipcamera met 3megapixel en infrarood verlichting, en voor de recorder (eentje voor 8 camera's) voor een 300 euro ex. btw.

Zelf heb ik ervaring met de volgende merken; Arecontvision, Axis, Mobotix, Hikvision, Samsung en Sony
dus als je vragen hebt over de setup van een van de bovenstaande merken mag je me altijd een pb sturen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 20:58

En wat kosten die setjes van de bouwmarkt en bij welke bouwmarkt zijn deze verkrijgbaar?
Hoe werkt zo'n setje?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:35

Er zijn schrikapparaten (of extra "onderdelen" ervoor?) die je kunnen waarschuwen als de stroom er af gaat bv doordat iemand de draad doorknipt. Opritverklikkers voor je oprit vertellen je ook of er iemand komt. Desnoods met een bewegingsmelder aangesloten op een alarm in huis/mobiel. Camera's hebben alleen zin als je er ook naar kan kijken op het moment dat je een probleem vermoed. Continue opnames zijn wel weer handig, maar dan moet je ook rekening houden met hoeveelheid licht, want standaard camera's hebben vaak moeite met nachtzicht. Zorg er wel voor dat je opname apparatuur veilig staat, want iemand die zo brutaal is neemt ze anders gewoon mee.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 09:13

tamary schreef:
Er zijn schrikapparaten (of extra "onderdelen" ervoor?) die je kunnen waarschuwen als de stroom er af gaat bv doordat iemand de draad doorknipt. Opritverklikkers voor je oprit vertellen je ook of er iemand komt. Desnoods met een bewegingsmelder aangesloten op een alarm in huis/mobiel. Camera's hebben alleen zin als je er ook naar kan kijken op het moment dat je een probleem vermoed. Continue opnames zijn wel weer handig, maar dan moet je ook rekening houden met hoeveelheid licht, want standaard camera's hebben vaak moeite met nachtzicht. Zorg er wel voor dat je opname apparatuur veilig staat, want iemand die zo brutaal is neemt ze anders gewoon mee.

Ik heb net telefoon gehad van iemand van de weide achter ons en de stroomdraad die vorige keer kapot was, bleek hun paard te zijn die was ontsnapt. Dat mysterie is dus al opgelost!

Opritverklikkers hoe werken die precies, gezien ik op 1,5km afstand er vanaf zit (in vogelvlucht nog geen km).
Ik wou inderdaad continue opnames zodat ik kan zien of er ongewenste bezoekers langs komen.
Stelen ben ik niet bang voor gezien diegene die langs komen opzich geen slechte bedoelingen hebben maar gewoon ongevraagd over de poort klimmen om mijn paarden te aaien en te borstelen omdat ze hun zo missen.

Iemand ervaring met deze camera?
http://www.opritverklikker.nl/draadloze ... &order=ASC

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:59

Ik haak hier ook even op in als het mag.
Ik zou ook graag een camera bij de paarden willen hebben, heb alleen niet de beschikking over internet bij de paarden, dus het zou eventueel ook een soort opname camera moeten zijn oid, welke opties zijn hiervoor en uiteraard ook nog voor een leuke prijs