van bruin naar wit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bokker145

van bruin naar wit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 10:22

Hoi,
Ik heb namelijk een heel vieze schimmel.
Ze houdt ervan om te rollen in haar eigen behoeften of modder.
Maar omdat wassen na 1 dag niks meer uitmaakt, heb ik de vraag:
Weet er iemand een middel om je paard wit te houden zonder te wassen (buiten de "witmaaksteen")
Ben benieuwd of iemand iets weet *D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:58

Het is een paard, geen auto! Gewoon lekker vuil laten worden, en voor het rijden de opgedroogde modder eraf borstelen :)

Verder heeft cowboy magic een greenspot remover; een droogshampoo waarmee je grasvlekken en urinevlekken makkelijk eruit haalt zonder te wassen.

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:05

Ik heb ook een schimmel die 24/7 buiten loopt. Gisteren heb ik hem gewassen (omdat de geitjes luis hebben en hij ook verdacht lag te rollen) uit voorzorg dus. Hij was helemaal schoon, fris en wit, hierna op het land laten rollen en ja hoor ik had een zwart paard. Ach volgende keer weer een lekkere poetsbeurt en hij is weer redelijk, ik blijf verliefd op hem <3 . Ik moet wel zeggen sinds hij op een andere stal staat waar meer uitloop mogelijkheden zijn en waar hij beter kan liggen, die vieze gele plekken weg zijn. Hij geniet zo van het rollen en vies worden, volgens mij doet hij het erom *D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:08

Niet wassen :').
Ik was mijn schimmel 2 keer per jaar helemaal in voor en najaar, en de rest is gewoon lekker afspoelen met mooi weer.
En het is een paard, laat ze lekker vies worden. De mijne is eigenlijk nooit echt vies, hoogstens een beetje modder maar dat is ook zo weg!

x_Quinta_x

Re: van bruin naar wit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:13

Ik denk zoveel mogelijk buiten houden. Zand maakt veel minder blijvende vlekken dan de uitwerpselen in de stal. En ik heb horen zeggen dat paarden die veel buiten staan, minder rollen dan paarden die binnen staat. Ze gaan wel liggen, maar dat is niet echt om zich eens lekker in te wrijven met....
Daarnaast: je kan ze wel wassen met weet ik welke shampoo en als ie dan droog is zal hij wel mooi wit zijn, maar als ie dan weer gaat rollen is het toch weer naar de vaantjes.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:22

Ons schimmeltje heeft zomereczeem; die eczeemdeken helpt wel tegen de ergste vlekken :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:25

Ja.. vlekken.. Eigenlijk altijd heel veel. Ik poets haar elke dag en hou het zo wel redelijk bij. Verder elke dag duimen dat ze inhet zand rolt ipv modder of gras, want van zand wordt ze lekker schoon en wit :') een soort van :')

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:54

ik heb mijn schimmel nog nooit gewassen! Wel haar staart natuurlijk, maar haar lijf niet. Ik de zomer spoel ik hooguit de benen eens af.
Het scheelt wel dat ze nooit ligt, niet in de stal en niet in de wei. Rollen doet ze wel. Gelukkig borstel je opgedroogde modder er zo af!

snowlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:06

Ik denk dat je ook gewoon geluk moet hebben of je paard wel of niet vaak rolt.. :') verder, als het land drassig is kan je er niet veel aan doen, hoogstens een deken op doen. stal goed schoonhouden als hij/zij hier staat kan ook helpen, dat er niet veel viezigheid is om in te liggen, of inderdaad op zand, dat scheelt ook!