Goedenavond bokkers,
Ik zit met een klein dilemma. Ik sta momenteel gestald op een leuke pensionstal, huur een kale stal en doe eigenlijk alles zelf. Ben er gaan staan met mijn twee veulens maar stuit steeds op een aantal problemen. Ze worden pas gevoerd rond een uur of vijf en dan weer rond een uur if twaalf. ( beide savonds ) de merries zien de shetlander meer als hun eigen veulen en word nauwelijks gecorrigeerd in de groep. Zo kan ik nog van alles noemen. De enige reden dat ik daar niet weg ga is de prijs.
Nu heeft een boer hier in de buurt aangeboden om bij hem te komen staan. Afrastering is een hoog hek met een idee van gaas. Stroom, water en een zeecontainer. Wei kan gesplitst worden en ze staan praktisch alleen.
In de zomer is dit gewoon ideaal maar is het nu echt iets waar ik voor zou moeten kiezen en dan heb ik het over de winters die nog moeten komen. Ik wil graag jullie mening van wat jullie zouden doen.
Op de pension stalling staan ze van 7 tot 17 buiten. Is het mooi weer tot een uur of zeven. Snachts staan ze op stal en worden zij gevoerd. Er is warm water aanwezig, de hoefsmid komt om de zoveel weken, het enige probleem zijn de merries en de voedertijden.
Groetjes