Beo band omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Beo band omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 17:28

Na veel wikken en wegen tussen verschillende soorten omheiningen voor mijn paddocks denk ik dat ik mijn keuze ga maken voor een beo band omheining.
Op papier heb ik alles al uitgetekend en daarna ben ik gaan zoeken op internet. Er zijn een paar leveranciers waar ook wel weer prijsverschil in zit en tevens ben ik op een site gekomen waar ze een hippo safe fence verkopen.

Vragen:
Is hippo safe fence het zelfde of vergelijkbaar met beo band?
Kunnen de bevestigings onderdelen van H.S.F. Ook voor beo band gebruikt worden?
Wie heeft er ervaring met de beo palen?
Kun je de beoband aan de eerste paal gewoon met kopspijkers vast maken of scheurt dit als er druk op komt?
Welke leverancier is het beste/goedkoopste?

Kortom heel wat vragen maar ik wil het graag allemaal goed voor elkaar hebben.

Trouwens ik heb uitgerekend dat ik ongeveer richting de 7 rollen (a 100 meter) band nodig ga hebben.

Brand los! Ik ben uiteraard ook nieuwsgierig naar ervaringen hoe het bevalt.

Petronella09

Re: Beo band omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:52

Hoi,
Ik ben ook op zoek naar recente ervaringen met Beoband, en dan met name naar of het klappert of geluid maakt in de wind - daar is mijn man een beetje bang voor...
Hopelijk is het niet erg als ik even meelift in dit topic?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:55

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:18

Petronella09 schreef:
Hoi,
Ik ben ook op zoek naar recente ervaringen met Beoband, en dan met name naar of het klappert of geluid maakt in de wind - daar is mijn man een beetje bang voor...
Hopelijk is het niet erg als ik even meelift in dit topic?

Ik denk dat wel mee gaat vallen want ze adviseren wel om de palen zo tussen de 2 en 3 meter te plaatsen, dus dat moet volgens mij stevig zat zijn om niet te gaan klapperen.
Trouwens is dit ook iets waar ik toch ook wel benieuwd naar ben want ik woon echt in een open gebied waar het stevig kan waaien.
Overigens wil ik er aan de wind/zon kant wel een singel van struiken en bomen omheen gaan zetten.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:29

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:57

Heb je deze omheining uiteindelijk ook geplaatst?
Ik ben namelijk ook van plan deze te plaatsen en ben dus wel benieuwd naar ervaringen.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:11

Wij hebben Beoband.

Prima.

Zorg wel dat je op de hoeken stevige palen (lange bielzen) hebt staan zodat je het band netjes kunt aanspannen. Bij ons is het band 10 cm breed en in drie lagen.

Het is een bijzonder diervriendelijke afrastering voor jonge of oudere dieren, hengst of merrie.

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:33

Whoknows schreef:
Wij hebben Beoband.

Prima.

Zorg wel dat je op de hoeken stevige palen (lange bielzen) hebt staan zodat je het band netjes kunt aanspannen. Bij ons is het band 10 cm breed en in drie lagen.

Het is een bijzonder diervriendelijke afrastering voor jonge of oudere dieren, hengst of merrie.

Dat klinkt goed! Mijn huidige houten omheining is dringend aan vervanging toe... voor mij geen hout weer. Ze eten alles op. Het gaat om iets minder dan 300 meter, en kunststof is zo prijzig. Dit leek mij dus een ideale oplossing.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:48

Hier hebben we ook beoband om de rijbaan.

Er mochten jarenlang paarden in losgezet worden, die hun hoofd door de omheining staken om gras te eten. Dit zorgde ervoor dat het band slap ging hangen op veel plekken. Klapperen deed het desondanks nooit.

Nu is de rijbaan vernieuwd en is er nieuw band bijgezet (dus drielaags, i.p.v. tweelaags) en de rest is vernieuwd of weer strak gespannen en ziet het er weer super netjes en strak uit. Paarden mogen inmiddels niet meer los worden gezet in de bak +:)+

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 21:18

Nina_love schreef:
Heb je deze omheining uiteindelijk ook geplaatst?
Ik ben namelijk ook van plan deze te plaatsen en ben dus wel benieuwd naar ervaringen.

Ik heb de beoband inmiddels aangeschaft maar ben nog niet klaar met alles plaatsen :o
Dat wat staat ziet er super mooi uit en ik ben er erg blij mee! _/-\o_

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:29

Beo band en Hippo Safety Fence zijn beide afrasteringsbanden, Beo Band is voorzien van een sterke textiel inlaag en is daardoor vrij zwaar. Beo band ioudersndhs in meerdere breedtes leverbaar.
Hippo Safety fence is lichter en heeft geen textiel inlaag. Hippo Safety Fence band is daardoor elastisch HSF maar in 1 breedte (50 mm) leverbaar.

Hippo safety fence is eenvoudug op te spannen en na te spannen met de speciale ratelspanner (deze is niet geschikt voor Beo band). De HSF bandhouders en hoekbandhouders zijn geschikt voor band tot 60 mm dus ook voor het smalste beo band.

Voor beide systemen heb je zware hoekpalen of bielzen nodig, je kan als tussenpaal gewoon houten of kunststof palen gebruiken. ( http://www.cavalo.nl/afrastering/weidep ... ering.html). Wij adviseren een tussen paal te gebruiken van voldoende lengte 200 cm of meer en minimaal 8 cm dikte en deze om de 3 meter te zetten.

Beo band en HSF band kan je het beste niet met kopspijkers vastmaken, Beo band doe je een keer rond de paal en zet je met een bevestigingsplaatje vast. HSF band bevestig je op de eerste paal het mooiste met twee verbinders en een hoekisolator.

Beide fabrikanten adviseren voor gebruikt in de weide of paddock een dun schrikdraadje (bijv. 1,6 mm aluminiumdraad) met lage trekkracht mee te spannen. Bij HSF kan je dit bandje door de bandhouders laten lopen. Bij Beo band zal je extra isolatoren moeten bevestgen.

De ervaringen van onze klanten zijn met beide systemen erg positief, waarbij Hippo Safety Fence populairder wordt omdat het eenvoudiger te plaatsen is en minder duur is. http://www.cavalo.nl/afrastering/hippo- ... fence.html

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:12

Bedankt voor deze info!!!