hoe belangrijk is de sfeer op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stoffie25

hoe belangrijk is de sfeer op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:11

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe belangrijk de sfeer op een stal of manege voor je is.
Of maakt het niets uit?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:13

Ik vind het wel belangrijk.
Je hoort je er thuis te voelen.

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:14

Bij mij wel
Want ik ree een keer op een stal en de baas zat te schreeuwen en gaf de paarden de schuld
En vond ik niet leuk
En ben er weer snel afgegaan

Dus vind het belangrijk
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-05-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, het is niet de bedoeling om namen te noemen.

pinkie87

Heel belangrijk!!
sta op een stal het is omdat ik het super gezellig heb met me stalgenoot anders was ik echt allang weg.

kikifleurx

Belangrijk! Als je je niet thuis voelt is het ook gewoon niet leuk om naar een manege te gaan!

Kimmotje

Precies. Je brengt er toch wel flink wat uren door en het is dan prettig als je er met plezier heen gaat.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:15

ik vind het ook erg belangrijk. Het is natuurlijk fijn dat je paard een fijn leven heeft op een bepaalde stal maar zelf moet je ook klik hebben tussen de mensen daar! Zodat je ook met elkaar kan samen rijden en zo! Ik ben blij dat ik dat op mijn stalling heb! :D

kikifleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:15

Ik heb een verzorgpony en ik doe hem altijd alleen dat is best wel heeeeeeeeeeeeel saaaaaaaii dus ik rij ook 1x per week op de manege, en dat is altijd gezellig

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:16

Ik wil graag weer gaan rijden alleen niet meer op stal sluisjesdijk

LiefsteIwan

Redelijk belangrijk, het belangrijkste blijft voor mij dat de paardjes het goed hebben en lekker naar buiten kunnen. :)

Aukelizzy

Ik vind de accommodatie en het stalmanagement het allerbelangrijkste maar als je zelf met tegenzin naar stal gaat zou het voor mij wel een reden zijn om op zoek te gaan naar iets anders. Zou niet op stel en sprong weg gaan maar een nare sfeer op stal nodigt niet uit tot blijven.

isawessels00

Ess_Ramona schreef:
Ik vind het wel belangrijk.
Je hoort je er thuis te voelen.

Ja inderdaad, ik voelde me in het begin er helemaal niet thuis, en daardoor werd ik onzeker en dat had invloed op het rijden, nu is het gewoon echt een hele gezellig sfeer! Op stal werden we in het begin gewoon aangezien als kleine kindjes, nu is dat gewoon veel beter geworden! Ik vind de sfeer heel belangerijk!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:17

Heel belangrijk

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:18

Inderdaad, LiefsteIwan. Het belangrijkste is dat de paardjes het fijn hebben, maar ik vind een sfeer wel zeker belangrijk. Maar ik denk dat deze twee dingen vaak samen gaan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:18

Ik vind het heel belangrijk, je moet wel met plezier naar je paard blijven gaan en niet mensen moeten ontlopen, of je bespied of naar voelen. Ik ben om deze rede al eens van stal verwisseld, een heuse opluchting!

KimmieCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:19

Ik vind het wel echt belangrijk, je moet natuurlijk thuis voelen en het wel gezellig kunnen hebben.
Inplaats van steeds beoordeeld worden etc.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:19

Heel belangrijk.
Ik sta al 13 jaar op dezelfde stal, en zo ongeveer mijn hele sociale leven (vriendenkring etc) is daar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:21

Heel belangrijk. :j

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:21

Arcodavella schreef:
Inderdaad, LiefsteIwan. Het belangrijkste is dat de paardjes het fijn hebben, maar ik vind een sfeer wel zeker belangrijk. Maar ik denk dat deze twee dingen vaak samen gaan.

Dat denk ik ook wel, dan zit je toch al op hetzelfde level met de mensen :) Heb ik bij mij op stal tenminste wel, echte paardenmensen die gewoon het beste willen voor hun paard dus dat maakt dat ik me daar wel op mijn gemak voel :)

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:23

De sfeer is heel belangrijk, zeker wanneer je de klussen gezamenlijk moet doen. Je moet van elkaar op aan kunnen, op elkaar vertrouwen en er op kunnen rekenen dat wanneer een ander de beurt heeft het ook goed gedaan wordt. Als dit ontbreekt dan kan dat ten koste gaan van de sfeer. Op mijn oude stal was het zo, met de meeste kon ik het goed vinden maar met een paar niet, zeker op wie ik moest vertrouwen. nooit kunnen, nooit willen en wel altijd commentaar hebben op alles en nog wat. Ik ben blij dat ik nu ergens anders sta en het daar goed naar mijn zin heb. Ik hoef maar met 1 iemand afspraken te maken en dat loopt goed. De rest die ik op stal tref is gewoon gezellig, daar hoef ik niets mee en is gewoon een gezellig babbeltje al prima /3

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:23

Ik vind het 1 van de belangrijkste dingen :) ik heb ook op stallen gestaan waar geen fijne sfeer was, vreselijk... je komt daar toch voor je plezier, voor je ontspanning. De sfeer is ook weleens de reden geweest in het verleden waarom ik bij een stal weg ben gegaan.

Nu zit ik echt op n topstal, de stal zelf ed is echt heel fijn, maar wat ik hier nog het fijnste vind is de sfeer. Nog nooit zo'n fijne en gezellige sfeer gehad op een stal :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:24

Voor mij absoluut niet belangrijk. Als mijn paard goed staat is het goed. Het interesseert mij geen hol wat er verder onderling gebeurt, ik kom voor mijn paard en niet om vriendjes te maken.
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 08-04-14 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:24

Naast de veiligheid heel belangrijk. Je moet er toch een paar uur doorbrengen per week, en dat doe je minder als je je er niet thuisvoelt.

Nalatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:29

Vind het ook wel belangrijk, maar uiteindelijk ga ik voor mijn paardje.Een goede sfeer en het welzijn van de paarden zijn idd twee belangrijke zaken die samengaan. Hoe leuker het er is, hoe langer ik blijf plakken, hoe langer mijn paardje nog aandacht krijgt en extra buiten komt. Krijgt hij natuurlijk altijd, maar wanneer ik er net samen met een vriendin ben zetten we de paardjes samen nog eens buiten en praten we nog wat na, wat toch elke keer net iets langer is dan wanneer ik er ben met mensen waar ik minder goed mee overeenkom ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:29

SaskiaKa schreef:
Voor mij absoluut niet belangrijk. Als mijn paard goed staat is het goed. Het interesseert mij geen hol wat er verder onderling gebeurt, ik kom voor mijn paard en niet om vriendjes te maken.

Maar wat ik me dan afvraag, je komt daar toch voor je plezier en ontspanning? Hoe kan je ontspannen als jij je niet fijn voelt op een stal? Je komt er toch dagelijks...

Denk zelf dat als iemand zo denkt je dan beter af bent op bijv een klein prive stalletje. Dan kom je ook weinig tot geen andere mensen tegen :)

Ik ben echt een mensen-mens. Heb het geprobeerd een prive stal, maar vond het veel te stil. Alleen buitenrijden is ook weleens lekker, maar ik vind het veel leuker om ook samen met iemand op pad te gaan, gezellig samen te kletsen etc.

Natuurlijk is het aller belangrijkste dat je paardje goed gaat. Maar ook al zou mijn pony het echt super hebben, maar de sfeer is totaal niet goed, dan zou ik ergens anders heen gaan. Pony mag niks tekort komen dus hij gaat er dan echt niet op achteruit, maar ik moet me er wel op mn gemak voelen :)