Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
talish schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Het ontbreekt me en aan tijd en ook zin als ik heel eerlijk ben. Ik ben gewoon eigenlijk niet fanatiek genoeg om ook nog te gaan rijden. Verkopen is geen optie en de verzorgster kan ook niet naar deze stal komen, dat is voor haar te ver en haar eigen paard staat op de andere stal. Zij heeft wel de tijd en is ook fanatiek genoeg om twee paarden te doen en anders pakt haar dochter er eentje...
talish schreef:Verkopen is geen optie, als ik er dan wel weer zin in krijg evt is ze weg... En ze heeft nog maar 1 oog en wil ook niet dat ze in manegelessen ofzo moet gaan lopen nog.
Gowlan schreef:talish schreef:Verkopen is geen optie, als ik er dan wel weer zin in krijg evt is ze weg... En ze heeft nog maar 1 oog en wil ook niet dat ze in manegelessen ofzo moet gaan lopen nog.
Ergens vind ik dit een beetje egoïstisch klinken, want eigenlijk wil je wel de lust wanneer het jou uitkomt, maar niet de lasten. Dan zou ik toch kiezen voor verkopen, als je dan eens zin hebt om te rijden of een buitenritje te doen dan kun je echt wel ergens een paardje huren. Scheelt je een hoop geld, tijd en daarnaast komt de pony dan nu ook niks tekort. De goede herinneringen houd je sowieso wel, want waarom zou ze later wel interessant en goed genoeg voor je zijn als ze dat nu ook niet is? Kom misschien wat hard door de bocht, maar je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf en tegenover je pony.
xSogno schreef:Gowlan schreef:Ergens vind ik dit een beetje egoïstisch klinken, want eigenlijk wil je wel de lust wanneer het jou uitkomt, maar niet de lasten. Dan zou ik toch kiezen voor verkopen, als je dan eens zin hebt om te rijden of een buitenritje te doen dan kun je echt wel ergens een paardje huren. Scheelt je een hoop geld, tijd en daarnaast komt de pony dan nu ook niks tekort. De goede herinneringen houd je sowieso wel, want waarom zou ze later wel interessant en goed genoeg voor je zijn als ze dat nu ook niet is? Kom misschien wat hard door de bocht, maar je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf en tegenover je pony.
Want een 17-jarige pony die het prima heeft op de huidige markt gooien met nog maar de vraag warme terecht komt is veel beter?
Zo te horen heeft de pony het prima.
Die heeft weidegang, eten, vriendjes en evt medische zorg nodig echt niet per se elke dag een poetsbeurt of een ritje.