Ik sta nu een tijdje met mijn paard waar ik het wel naar mijn zin heb, maar ben omwille van mijn paard toch verder gaan kijken en ben nu iets tegen gekomen wat voor mijn paard ideaal is.
Waar hij nu staat gaat hij alleen of met zijn tweeën op de wei in de zomer (waarschijnlijk begin mei), de wei heeft geen schuil mogelijkheid en hooi bijvoeren mag niet, tenminste vorig jaar niet. Hier moet ik zelf tegen de weide tijd het buiten en binnen zetten regelen, ook moet je altijd zelf voeren en uitmesten.
Nu heb ik een jong paard en kan ik ergens anders met hem gaan staan waar hij in een kleine gemengde kudde met inloopstal zal komen te staan (weide, zandpaddock, stukje steen en een grote stal met hooi erbij). In de winter staan ze wel binnen in grote boxen van 3,5 x 4 met onbeperkt hooi, contact met elkaar (open boxen) en uitmesten wordt gedaan. Ook is de omgeving erg mooi en kunnen we er heerlijk wandelen en over een jaar of 1,5 ook rijden, het is wel een stuk verder fietsen maar dat heb ik er voor over.
Nu is het enige probleem dat ze daar al 24/7 buiten staan, de weide is niet bemest met koeienmest maar met kunstmest (weet niet of dat verschil maakt) en er staan dus al paarden op. Mijn paard is al wel gewend elke dag een half uur te grazen en is dus niet helemaal gras-off, en woensdag zou ik hem kunnen verhuizen. Ik kan dus in deze drie dagen de graas tijd nog even ophogen, morgen anderhalf uur, maandag 2,5 uur dinsdag 3,5 uur zoiets en dan vanaf woensdag 24/7. Daar eerst een tijdje op stal is geen optie, de stallen zijn nu één gemaakt als inloopstal.
Is dit te doen denken jullie? Of kan ik beter nog een maand op deze stal blijven en hem binnen laten staan (met dit mooie weer

Ik hoop dat jullie advies hebben