Foeneknof slecht?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:55

Ik weet zeker dat je haar, zolang ze nog niet in het werk staat, veel meer als een halve kilo biks hoeft te geven...
Als ze veel in het land staat heeft ze nagenoeg geen extra voer nodig, ze ziet er hardstikke goed uit!

Leuke pony btw...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 12:56

Sjuimpje,

Mika is een appaloosa.....Een mini-paardje zoals Stef al probeerde uit te leggen....
Andere manier om het uit te leggen zou ik niet weten, maar het is zeker geen shet.... Verward Haha!
Van oorsprong zijn idd de shetten wel gebruikt in de fokkerij, maar het is nu een opzich staand ras.

Groetjes Sonja

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 13:00

zelfs die halve kilo durf ik niet te geven, ze groeit echt dicht!!
momenteel krijgt ze 1 plak hooi, 's morgens dus een beetje slobber met de inmiddels beroemde supplementen Haha! en 's avonds krijgt ze iets minder dan ΒΌ biks.....
Verder durf ik echt niets te geven....

Daarom ben ik nu ook op zoek naar ander voer zodat ze wel genoeg vitaminen enzo krijgt maar dus niet zo snel dik wordt.....

Groetjes Sonja

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:24

Krijgt mij paard (1.70) extreem Verward weinig als ik jullie berichtjes lees. Loopt de hele dag in een kale wei. Krijgt 's-morgens voedingssupplementen en wat brokjes evenals 's-avonds, alleen krijgt ze er 's-avonds nog een plakje hooi bij. Bij elkaar krijgt ze nog minder dan een kilo brokken per dag.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:31

Maakt het wat uit wat anderen geven?

Je moet geven waar je paard zich goed bij voelt en waar hij fijn oploopt! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:54

Mika: drachtige paarden mogen ABSOLUUT GEEN FOENEGRIEK! Dit wekt nl. krampen/weeen in de baarmoeder op en dat is niet echt de bedoeling. alleen in de laatste twee weken van de dracht wordt het wel eens gegeven.

Nimber: als je minder dan 1 kg brok per dag voert, is het idd verstandig om een betrouwbare leverancier een berekening te laten maken wat het dier aan vitamines en mineralen extra nodig heeft!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:22

Mijn pony kreeg vroeger toen ik hem nog gewoon verzorgde alleen maar hooi en groenteafval. Hij deed het er best goed op, zag er goed uit, maar had niet veel energie. Hij kreeg af en toe een vitaminekuur, en dan was het net een bommetje. Je zou die kleine dus wel in plaats van biks gewoon een compleet vitamine preparaat kunnen geven. Wel oppassen dat je niet te veel geeft, dat kan gevaarlijk zijn.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:16

Sonja, wat moeilijk allemaal he?
Wat Kim (nimber) zegt, is absloluut waar. Lijnzaad is goed en het kan echt geen kwaad. Ik voer ook gekookt lijnzaad, om de dag. Het slijm van de lijnzaad neemt alle zand en rotzooi uit de darmen mee. Nou? das toch niet erg??

Havens mueslie zonder haver is goede voeding, ik denk dat die het meest geschikts is voor Mika. Misschien kan je nog wat brokjes basisbrok van Havens voeren voor de vitamines en mineralen. Dat do ik ook met mn fjord