Mijn vriend en ik zouden binnenkort alleen gaan wonen (tussen nu en een jaar normaal gezien). Huisje is 'gereserveerd' en er ligt een mooi weitje achter van een halve hectare.
Echter is dit weitje precies gezaaid met gazongras... Het gras staat enorm dik, het is fijn, zacht en enorm kort. Toch is dit weitje jaarlijks gevet.
Aangezien mijn paard op die wei zou moeten lopen, heb ik toch graag dat het goed groeiend gras is van goede kwaliteit. Om die reden zijn mijn vriend en ik van plan om de wei ik het voorjaar om te ploegen en opnieuw te zaaien. Maar nu zit ik toch met enkele vragen...
Mijn vriend, boer zijnde, wil de wei eerst nog hooien. Op zich vind ik dit een erg goed idee, zo hebben we immers een voorraad pakjes. Maar hij zei dat de paarden er pas volgend jaar op zouden mogen

Dus bij deze leg ik mijn 'probleem' even voor bij paardenmensen

Het hooien achterwege laten, zodat ze toch nog op het gras kunnen dit jaar ?
Of toch hooien en de 3 paarden laten staan in het paddockje ?
Of opteren om mijn paard, na het opleren, toch terug bij mijn schoonouders te zetten?
Of kunnen paarden wel sneller terug op een nieuw gezaaide wei na het hooien en hoef ik dus geen jaar te wachten (zoals mijn vriend zegt)?
Ik hoor graag jullie mening hierover !!

(indien er onduidelijkheden zijn, vraag maar om verduidelijking