Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hielkebro schreef:en nu vonden we een flesje spul,
maar wij weten niet hoe we dit moeten gebruiken, er staat iets in het frans op.
karuna schreef:Uit het hoofd, ik heb hetzelfde spul, maar dat staat op stal. Dit is bedoeld voor luizen, mijt en andere nare kriebelbeestjes. Het is een erg sterke versie die je hebt. Ik meen dat het erdind moet worden in de verhouding 10 ml op 1 liter water. Als het goed is staat op het flesje welke verdunning je moet gebruiken. Kan zijn dat erop staat vache (koe), bovine (varken), mouton (schaap). Dan moet je de koeiensterkte aanhouden voor paarden en dan nog iets meer verdunnen met water.
Let op het spul is flink kankerverwekkend, gebruik handschoenen en gebruik het niet meer dan nodig is als je last hebt van nare beestjes. Niet zomaar je paard mee insmeren als deze niets mankeert dat is vastgesteld door de dierenarts.
karuna schreef:Poe geen idee, voor zover ik van de franse apotheek te horen kreeg bij aankoop was het heel lang houdbaar.
Maar ik weet natuurlijk niet welke leeftijd je flesje heeft. Kun je er een foto van maken of omschrijven van welk materiaal het flesje is, welke kleur etiket enz.
Maar gekregen van de tandart? En wie heeft vastgesteld dat ze mijt hebben, een dierenarts of zelf gedaan?