meer bokkers met dit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

meer bokkers met dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 18:57

(ikweetnietofhetgoedstaat)

wij gaan de ponys binnenkort allemaal wassen op stal, en nu vonden we een flesje spul,
maar wij weten niet hoe we dit moeten gebruiken, er staat iets in het frans op.
het is : Sebacil 50% solution. https://www.google.nl/search?q=sebacil+ ... B260%3B260

zijn er meer bokkers die dit gebruiken ?
kunnen jullie me vertellen wat dit precies is ?

( sorry dat het er niet zo duidelijk staat )

rapunzelx

Re: meer bokkers met dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:59

Ik heb het gebruikt toen mijn pony luizen had.. Hier heb ik hem elke week mee gewassen

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:00

Dat is geloof ik met een erg hoge percentage wat dierenartsen in Nederland niet mogen voor schrijven. Of is dat al weer verleden tijd?
Was tegen mijt geloof ik?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:00

Sebacil wordt gebruikt tegen mijt en of luizen.
Waarom gaan jullie alle pony's wassen?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:01

Je krijgt dit spul niet zo maar. Zelfs niet van de dierenarts. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:02

Geen idee wat het is.. Volgens mij is het iets voor mijt maar dat weet ik niet 100% zeker. Heb het wel eens vaker gezien.
Maar waarom kopen jullie gewoon geen grote kan groene zeep? Dat is voor veel paarden een stuk goedkoper..
En anders gewoon shampo voor mensen.

Zeker aangezien je niet weet wat het precies is, dan zou ik gewoon gaan voor shampo of zeep die je wel kent.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:05

Uit het hoofd, ik heb hetzelfde spul, maar dat staat op stal. Dit is bedoeld voor luizen, mijt en andere nare kriebelbeestjes. Het is een erg sterke versie die je hebt. Ik meen dat het erdind moet worden in de verhouding 10 ml op 1 liter water. Als het goed is staat op het flesje welke verdunning je moet gebruiken. Kan zijn dat erop staat vache (koe), bovine (varken), mouton (schaap). Dan moet je de koeiensterkte aanhouden voor paarden en dan nog iets meer verdunnen met water.

Let op het spul is flink kankerverwekkend, gebruik handschoenen en gebruik het niet meer dan nodig is als je last hebt van nare beestjes. Niet zomaar je paard mee insmeren als deze niets mankeert dat is vastgesteld door de dierenarts.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:05

hielkebro schreef:
en nu vonden we een flesje spul,
maar wij weten niet hoe we dit moeten gebruiken, er staat iets in het frans op.

Laat me raden, je vindt een flesje ouwe meuk, weet niet wat het is of wat het doet, maar je bent te krenterig om het weg te gooien dus wil je het over de pony's kiepen?

Mocht je het toch weg willen doen -> naar de kca kar ajb ;)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 19:09

Nou, de ponys hebben mijt, en de eigenares vroeg of ik de tekst kon vertalen op de pc.
kwam er niet recht uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:09

Waarom koop je niet gewoon een goede fles paardenshampoo? :) Gebruik nooit iets waarvan je niet weet wat het is, of wat het doet.

Aanrader: Cowboy Magic. Hele fijne shampoo! :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 19:11

karuna schreef:
Uit het hoofd, ik heb hetzelfde spul, maar dat staat op stal. Dit is bedoeld voor luizen, mijt en andere nare kriebelbeestjes. Het is een erg sterke versie die je hebt. Ik meen dat het erdind moet worden in de verhouding 10 ml op 1 liter water. Als het goed is staat op het flesje welke verdunning je moet gebruiken. Kan zijn dat erop staat vache (koe), bovine (varken), mouton (schaap). Dan moet je de koeiensterkte aanhouden voor paarden en dan nog iets meer verdunnen met water.

Let op het spul is flink kankerverwekkend, gebruik handschoenen en gebruik het niet meer dan nodig is als je last hebt van nare beestjes. Niet zomaar je paard mee insmeren als deze niets mankeert dat is vastgesteld door de dierenarts.

staat er ook een houdbaarheids datum op ?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 19:11

hielkebro schreef:
Nou, de ponys hebben mijt, en de eigenares vroeg of ik de tekst kon vertalen op de pc.
kwam er niet recht uit.

en ze hadden het van de tandarts gekregen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:26

Ik zou gewoon even met de dierenarts bellen of je dit kunt gebruiken en hoe precies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:26

Poe geen idee, voor zover ik van de franse apotheek te horen kreeg bij aankoop was het heel lang houdbaar.

Maar ik weet natuurlijk niet welke leeftijd je flesje heeft. Kun je er een foto van maken of omschrijven van welk materiaal het flesje is, welke kleur etiket enz.

Maar gekregen van de tandart? En wie heeft vastgesteld dat ze mijt hebben, een dierenarts of zelf gedaan?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 14:14

karuna schreef:
Poe geen idee, voor zover ik van de franse apotheek te horen kreeg bij aankoop was het heel lang houdbaar.

Maar ik weet natuurlijk niet welke leeftijd je flesje heeft. Kun je er een foto van maken of omschrijven van welk materiaal het flesje is, welke kleur etiket enz.

Maar gekregen van de tandart? En wie heeft vastgesteld dat ze mijt hebben, een dierenarts of zelf gedaan?

het is hetzelfde flesje dan op de foto.
van de tandarts gekregen, en de eigenares heeft zelf vastgesteld dat het mijt was.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:16

Het spul is inderdaad voor luizen en mijt. Ongelooflijk sterk, altijd handschoenen dragen en niet in het flesje ademen of ruiken.

Heel erg verdunnen (volgens mij inderdaad 10 ml op 1 liter water) en zeer voorzichtig te werk gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:17

Mijt kun je alleen vaststellen door microscopisch onderzoek, dan wordt een huid afkrabsel genomen en deze door de DA onderzocht.

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:57

als ik jou was zou ik gewoon even een telefoontje naar de dierenartsenpraktijk doen. Dan weet je het zeker ;)

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:01

Ik zou advies vragen aan de DA. Misschien hebben ze helemaal geen mijt?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 21:41

was vanavond met de fries naar les, dus ook met de eigenares gepraat, de dierenarts was even langs geweest, en die had gezegd dat het 10 ml was op 10 l water.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:15

Mijn pony's hebben luis, en ik was ze met Sebacil 1 x per 10-14 dagen. Idd verdunnen met 10 ml op 1 l water.