Helpen op een ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

Helpen op een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:53

Alle topics die ik over dit onderwerp kon vinden zijn al erg oud, dus ik open maar even een nieuw topic :)

Volgend jaar na mijn eindexamen heb ik 3 maanden vakantie (ongeveer?) en dan wil ik dus op zoek naar een leuk baantje. Op een ponykamp helpen lijkt mij heel leuk om te doen, maar omdat ik denk dat er vast heel veel mensen zijn die dit leuk lijkt wil ik er op tijd bij zijn.

Ik heb een aantal vragen:

1. Hoe oud moet je zijn om te mogen helpen op een ponykamp? Volgend jaar in de zomervakantie ben ik 18, is dit oud genoeg?
2. Moet je diploma's hebben? (volgend jaar heb ik (als alles goed gaat) alleen mijn vwo diploma, verder niks)
3. Wat moet je zoal doen als je helpt op een ponykamp? Van wat ik al gelezen heb is dat het nogal uitmaakt of je ervoor betaald krijgt of niet?

En er zijn hier op bokt vast veel mensen die wel eens geholpen hebben op een ponykamp, wat zijn jullie ervaringen?

Roosch

Re: Helpen op een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:54

Dat ligt echt aan het ponykamp zelf. :D

Ik heb ook na mijn HAVO geholpen met ponykampen, was erg leuk. Ik kreeg er een klein bedrag voor.

Ik vond het wel erg vermoeiend, maar het kan er mee te maken hebben dat ik niet met kinderen om kan gaan. :')

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:57

Hangt af van waar je leiding wordt.
De manege waar ik rij en nu voor mijn 3e jaar leiding wordt, wil liever 18+, verstand van paarden, goede omgang met kinderen. Ik krijg 150 euro voor een week, maar vrijwillig zou ik het ook doen. Het gaat daar vooral om de kinderen helpen met de paarden en ze vermaken wanneer ze niet op het paard zitten. Natuurlijk ook zorgen dat zo op tijd naar bed gaan en ook werkelijk gaan slapen haha. Verder geen diploma nodig daar, maar ik heb wel een BHVdiploma (bedrijfshulpverlening), meer omdat ik het zelf handig vind

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:04

Oke, het is dus erg afhankelijk van de manege/het ponykamp :)

Wat en of het betaald maakt mij niet veel uit, het gaat mij er meer om dat ik wat te doen wil hebben in die lange vakantie na mijn vwo. Met kinderen omgaan vind ik ook leuk, dus dat moet wel goed komen!

Aankomende zomervakantie heb ik ook nog 2 weken niks te doen, zou het te laat zijn om misschien deze zomervakantie ook ergens te gaan helpen? En ik ben 17, waarschijnlijk voor de meeste maneges niet oud genoeg dus.. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:05

Ik zou het gewoon proberen nog voor deze zomervakantie.

Maar ik zou je wel afraden om 6 weken achter elkaar te helpen. Ik heb 2 weken na elkaar gedaan en ik kwam met koorts van vermoeidheid thuis. :')

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:09

Roosch schreef:
Maar ik zou je wel afraden om 6 weken achter elkaar te helpen. Ik heb 2 weken na elkaar gedaan en ik kwam met koorts van vermoeidheid thuis. :')

Helemaal mee eens! Verkijk je er niet op hoe vermoeiend het is. Je staat vroeg op, voor de kinderen om alles klaar te maken voor het ontbijt en om de kinderen wakker te maken. Daarna ben je de hele dag bezig, met paarden en kinderen en je ligt niet voor 12en in bed, tegen de tijd dat die kids slapen, sjonge haha.

Als je wilt kan ik op mijn manege informeren, maar ik ben bang dat we vooral leiding te kort komen die les mag geven...

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 22:11

Oke, niet te lang achter elkaar dus :+ Maar ik moet eerst maar eens wat zien te vinden dan.

Iemand nog suggesties op welke maneges het leuk is om te helpen dan?

Edit; graag Nikkii94, als je dat zou willen doen? (op je manege informeren). Als ze voor dit jaar niemand meer nodig hebben maakt dat niet zo veel uit, het gaat vooral om volgend jaar.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:17

Goeie vraag, ik ben ook al heel lang opzoek om dat te gaan doen maar kan niks vinden.
Misschien dat er nog leuke tips voorbij komen.

Succes jij in ieder geval!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:19

Zal ik voor jullie beide informeren dan haha?

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:27

Nikkii94 schreef:
Zal ik voor jullie beide informeren dan haha?

Zou wel fijn zijn! Ik heb geen papieren om officeel les te geven. Maar doe dit al wel een aantal jaar dus heb er wel ervaring mee!

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:28

Ik denk dat je gewoon bij manege's moet gaan rondvragen.
Elk pk heeft z'n eigen eisen. Persoonlijk denk ik niet dat het schooldiploma iets uitmaakt.
Dat je goed met kinderen bent, verantwoordelijk, en initiatief neemt is veel belangrijker denk ik.
Na 3 weken pk ben je gesloopt, maar het is wel erg leuk om te doen vind ik zelf!

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 16:44

MareVeer, dat op maneges rond gaan vragen lijkt me logisch :+ Schooldiploma zal denk ik ook niet uitmaken, ik vroeg me meer af of je ook diploma's moest hebben (EHBO o.i.d) om te mogen werken op een pontkamp.

Iemand nog antwoorden op mijn vragen of eigen ervaringen hoe het was om te helpen/werken op een ponykamp?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:08

Ik geef al jaren les met ponykamp, daarnaast help ik mee met alles wat er te doen is. Erg leuk maar ook best intensief.
Hier houdt helpen het volgende in:
paarden uit de wei halen, helpen met poetsen en opzadelen, helpen tijdens de les (bijvoorbeeld met estafette, springen, buiten rijden), tafel dekken, afwassen, spelletjes doen met de kinderen, winkelen met de kinderen, en natuurlijk deelname aan de bonte avond :+
's Avonds maken we het met de leiding altijd gezellig met lekkere hapjes.