Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mousmous schreef:Je zou kunnen informeren naar polyvlokken, dat geeft meestal wel een goed resultaat. Die meng je met het zand dat je nu hebt. Als dat tenminste de goede zandsoort is.
Kokos vind ik waardeloos, daar struikelen de paarden heel erg op.
Agterberg is super, maar dan heb je ook een fikse zak geld nodig.
ralphtdw schreef:Het enige wat ik kan zeggen is of een andere bodem.
of echt goed nat houden.
Dit zie ik ook bij ons in de omgeving.
En heb ook wel eens gezien dat ze er met een grote wals in gaan om het eens goed aan te drukken. En dan goed nat houden
ralphtdw schreef:Een aanrader.
bij ons ligt overal een agterbergbodem zowel paddock.binnenbak.en buitenbak.
Daar is perfect in te rijden en is altijd goed. Ook met dagen lang regen is het niet nat.
maar wel gehoord dat het dure bodems zijn maar geen idee wat duur is en wat het moet kosten
Jadybabe schreef:Snippers verteren weer en kokosvezels gebruiken ze ook voor matten , bezems en om drainage buizen, verteert bijna niet. Je krijgt al het ware een soort web idee dat het zand stabiel houdt. En als je hem ooit bijvult met zand, zand van een andere korrel grootte nemen. Bij gelijke korrel krijg je het ballenbak effect.
Kala schreef:Goed sproeien tussendoor en regelmatig laten trekken.
Bij mij op stal hebben ze een sproei installatie op de rand van de bak gemonteerd. 15 Minuutjes sproeien voor ik ga rijden en ik heb een prima bak. Zo af en toe vraag ik of ze weer een keer willen trekken.
Mousmous schreef:Je zou kunnen informeren naar polyvlokken, dat geeft meestal wel een goed resultaat. Die meng je met het zand dat je nu hebt. Als dat tenminste de goede zandsoort is.
Kokos vind ik waardeloos, daar struikelen de paarden heel erg op.
Agterberg is super, maar dan heb je ook een fikse zak geld nodig.