hoe schimmel het beste behandelen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jenniferrrva

hoe schimmel het beste behandelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 00:21

Hallo bokkers,

Mijn paardje heeft sinds het weekend schimmel..
Ik heb hem al twee dagen behandeld, door er imavarol op te smeren gemengd met wat water. Hij heeft het tot nu toe alleen rond een oog en op een kant van zn neus. Op zn hals komen wel wat kale plekken maar weet niet of dat schimmel is omdat het bij zn neus en oog echt witte korsten zijn die erop liggen. Nu lees ik van alles op Internet over je spullen ermee wassen en heel je paard. Wat is nou het beste? En hoe was je dat dan gewoon imavarol in de wasmachine doen ofzo?

Alvast bedankt!

Liefs jennifer

Vicky_88

Re: hoe schimmel het beste behandelen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:24

Ik heb imaverol standaard in een plantenspuit zitten, gemengd met water uiteraard. Ik spuit de plek van de schimmel in. Als dit op het hoofd is spuit ik het op een theedoek en doe daarmee de plek af. Daarnaast vernevel ik het op alles waarmee ik het paard heb aangeraakt.

Dit herhaal ik elke keer als ik het paard aanraak tot de schimmel weg is.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:27

Grote kans dat de kale plekken op zijn hals ook schimmel zijn. Dus ook wassen met imaverol (je goed houden aan de verdunning met water die op de bijsluiter staat). Niet iedere dag maar steeds met een dag of 4 ertussen wassen.
Verder idd je spullen (borstels, halsters, dekens, shabrakken, singel) goed ontsmetten door ze bijvoorbeeld in een emmer te laten weken met Dettol (of Imaverol) oplossing en erna in de wasmachine.
Succes!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:31

Ook goed je spullen ontsmetten, alles wat met het paard in aanraking komt, hem ook niet bij andere paarden zetten, en ook je eigen handen wassen om het besmetten van andere paarden te voorkomen.

jenniferrrva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 00:36

Bedankt voor jullie reacties! Super idee in een planten spuit! Ik ga hem dan denk toch maar helemaal wassen morgen tis alleen nog best fris buiten dus dacht daarom alleen de plekken zelf te behandelen. Moet je ook je eigen kleding behandelen of kan je die ook gewoon als je thuis ben in de wasmachine gooien?

MvBeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:49

Het beste is inderdaad om al je spullen te wassen. Je deken kan je ook afsponzen met imaverol. Eigenlijk moet je ook heel zijn box doen. Maar een schimmelinfectie gaat altijd vanzelf weer over volgens mijn DA. Alleen het is wel fijn als je het kan tegengaan met imaverol. Veel succes!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:08

Ik was altijd de hele pony.Alle hoeken en gaten van haar lijf.Maar het is nu wel wat koud buiten.Spullen kunnen ook in een vriezer.Niet zadel en hoofdstel.(en niet het paard).Ken je niet iemand met een oude grote vriezer?

jenniferrrva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 14:39

Help! Ruitersport zaken hier in de buurt mogen imaverol niet meer verkopen en de dierenarts ook niet.. waar is het nog wel te koop??

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:44

Dierenwinkel, voor honden.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:52

Internet! Heb het bij een webshop gekocht er stond op dat het voor honden was maar was precies hetzelfde als die voor paarden maar dan veel goedkoper.

jenniferrrva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:30

DaraBariton schreef:
Internet! Heb het bij een webshop gekocht er stond op dat het voor honden was maar was precies hetzelfde als die voor paarden maar dan veel goedkoper.

Welke webshop? Hihi

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:21

Vorige maand was deze het goedkoopst bij:

Vetinal.nl