Nu hoor ik alle bokkers gillen
dat ik er een zadelmaker bij moet halen. en ja dat doe ik dus ook. een bekende uit soest is komen kijken en gaf aan: je zadel ligt prima.
ik dus: nee want het glijdt naar achteren. Na het aansingelen bleek de eerste singel dus mijn kamer naar beneden te trekken waardoor hij ging schuiven. dus een klein beetje opvullen en de singel anders bevestigen. dit is dus gedaan en mijn zadel heeft 2!!!! dagen goed gelegen daarna zelfde probleem. Op andere paarden ligt hij wel goed. Mijn springzadel glijdt ook naar achter de county van mijn zusje ook en zo heb ik op stal nogal wat zadels gepast. Ik kon gelukkig het mega oude zadel van mijn instructrice gebuiken en die blijft wel liggen (ook een passier).
Zadelmaker komt weer en het is een goede maar ik begin nu wel wanhopig te worden. we hebben ook al nieuwe zadels gepast, maar dat ligt gewoon niet. Ik kan moeilijk met borsttuig gaan rijden. Als het dit keer weer niet goed ligt dan gaan we ws. een zadel passen met luchtkussens.
Nu de vraag: weet iemand welke zadels wel blijven liggen op een paard met geen bolle buik?, heeft iemand ervaring met luchtkussen zadels van o.a. passier. Wat brengt mijn 17 1/2 inch Passier GG van 3 1/2 jaar oud nog op?
Groetjes Merilyn
)