idee bestaande stal ombouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

idee bestaande stal ombouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 15:05

Hallo,
Sinds maart huur ik een schuur met 4 stallen.
Ik wil hier misschien nog wat aan veranderen. de deur van de stal vind ik te laag. deze zullen rond 80 cm hoog zijn, misschien nog wel lager. een grote pony zou er al bij wijze van spreken al zo overheen kunnen stappen. Ook de muur aan de voorkant van de stal (dus naast de deur) vind ik wel wat te laag. Het zou hoog genoeg kunnen zijn, maar aangezien ik steeds andere paarden krijg (training en handel) ga ik toch liever op zeker. vandaar mijn vraag hebben jullie hiervoor nog ideeën om dit tegen een relatieve goedkope prijs (aangezien ik de stal huur) te doen?

Voorbeeld van de stal hoe hij nu is:
http://nl.tinypic.com/r/nwzii9/8

Wij zelf zaten te denken om een paal tussen de muur aan de voorkant en de deur te maken en dan 'vaste' balken links van de paal en 'losse balken' boven de deur omdat deze er natuurlijk uit moeten om het paard eruit te halen.
Maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?

Groetjes Marieke

joyce B

Re: idee bestaande stal ombouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:57

Misschien even een paar foto's er bij zetten en de maten in je tekening? Dan kunnen mensen makkelijker een voorstelling maken hoe het er niet uit ziet. oplossing voor je deur: je deur gewoon hoger maken/verlengen. of een extra bovendeurtje maken met scharnieren zodat je die makkelijker open en dicht kan doen dan met balken.

makkelijker; een aanbindketting op mast maken/afstellen voor in slang of rubber en met twee musketonhaken boven je bestaande deur vastklikken aan aanbindringen. Je hebt ook van die gewoven bandmatjes voor in de deuropening. die zijn ook een optie voor er boven.