Mijn ruin heeft een hele vieze vuile staart, hij heeft weer last van dunne mest. Mijn tinkers lopen 24/7 buiten op weiland. Nu wil ik zijn staart schoonmaken alleen hebben wij geen gelegenheid om dit op de weiland te doen. En bij mij thuis wat op loop afstand ligt van het weiland is ook niet echt geschikt daar voor.
Nu hebben ze mij verteld dat Cowboy Magic Green spot remover goed werkt om te wassen zonder water en helpt ook bij staart en manen en nog voor meer.
Wie heeft ervaring mee ? Of wat zouden jullie mij aanraden?
Karin92
Geplaatst: 07-03-14 22:49
Ik heb een haflinger die altijd dunne mest heeft en zijn staart er dus ook altijd onder heeft zitten. Ik doe zijn staart altijd in een vlecht om de viezigheid te beperken. Verder doe ik zijn staart wel eens in een emmer met water om alles er uit te laten weken.
Maar ik denk dat je er toch niet aan ontkomt om hem te wassen met zeep en water. (de staart bedoel ik hè)
Ik heb geen ervaring met de greenspot remover. Maar ik heb wel een staart/manen spray of serum wat ik flink in mijn handen doe en dan door de staart en goed uitborstelen. Hier krijg je de meeste viezigheid wel uit de staart (je krijgt wel hele vieze handen ) Maar om hem echt schoon te krijgen moet je toch echt wassen.
Paar jerrycans (warm) water vanaf huis meenemen naar de wei? Meer heb je toch niet nodig? Het is loopafstand zeg je, neem de kruiwagen mee en je hoeft niet eens te sjouwen...
Idd warm water mee naar het land, daar wassen. Goed laten drogen, Cowboy Magic er in, vlechten en staartzak er om doen. Dat scheelt aanzienlijk in vieze staarten.
jansje73
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-14 14:41
Dank jullie wel voor je tips ! mijn honden buggy voor de dag halen en jerrycans vullen met warm water en een grote e emmer mee nemen. En wassen maar.