Op stal waar onze paarden staan zijn de staleigenaar en zijn vader bezig met hout te hakken in een andere weide waar geen paarden op staan. Maar het hout dat ze daar gehakt hebben brengen ze naar de weide waar onze paarden staan voor de verdere verwerking. Het gaat hier niet om een paar takjes, maar om hele boomstammen, en er ligt al een hele stapel. Ik heb wel geen idee om wat voor bomen het gaat..
Maar dus, eigenlijk is dat geen probleem voor onze paarden want de weide is toch in drie delen opgesplitst. We hebben een klein weitje die gebruikt wordt voor wanneer een merrie geveulend heeft, dan de grote weide waar al het hout nu dus ligt, en achter door nog een groot stuk dat afgezet is van die grote weide. Wij zetten onze paarden dus in het achterste stuk aangezien de mannen de hele dag door de weide in en uit rijden met hun tractors en daarbij de poort laten openstaan. Als onze paarden achter staan lopen ze niet het risico om uit de weide te kunnen ontsnappen.
Maar laten we even to the point komen. Daarstraks ging ik de paarden binnenhalen, en daarbij zet ik altijd de poort van de achterste weide open en laat ik ze gewoon naar voren rennen. Maar in plaats van naar voren te rennen gingen ze meteen naar die boomstammen en begonnen ze meteen aan de schors te knagen. We hebben ze niet laten bezig zijn en hebben ze gewoon mee naar binnen genomen, maar mijn moeder (en ikzelf eigenlijk ook) wilden nu wel eens weten als het schadelijk is om ze zo aan de schors te laten eten? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!