droge schilverige huid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pamelien

droge schilverige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 18:02

mijn pony heeft wat last van manen eczeem, gaat de hele winter erg goed. staat onder een outdoor deken. maar nu ze gaat verharen is haar huid zo droog dat ze allemaal schilvertjes heeft. soort roos zeg maar.
ze krijgt 2x per week lijnzaadolie. metazoa vitamine brokjes en hooi.
wat kan ik hier aan doen ?

Kirania

Re: droge schilverige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:19

Als ze recent gewassen is geweest (maar dat denk ik niet?) kan het zijn dat haar vacht niet goed is uitgewassen geweest. Dit kan zorgen voor roos en achterblijfselen van de shampoo. Een erg goede manier om van roos af te raken vindt ik persoonlijk een gewone shampoo (hoewel head&shoulders ook wel eens aangeraden wordt) gebruiken, volledig wassen en heel erg goed uitspoelen. Als er daarna nog over is van de roos, kan je wat maanontklittingsspray gebruiken op de vacht en het er zo uitborstelen. Ik zou ook aanraden van je borstels en gerief eens te wassen voordat je dit doet, zodat je het er niet gewoon terug inborstelt. :) Veel succes!

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:00

ik heb de pony sinds vorig jaar juni. maar heb haar zelf nooit gewassen. die roos is van de laatste maand.
het is nu nog geen weer om een pony te wassen. maar wel goed om mijn borstels en zo goed schoon te gaan maken.
de andere pony heeft daar nog nooit last van gehad. maar die heeft ook geen eczeem. zou het daar mee te maken kunnen hebben ?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:59

Beetje zwitsal haarlotion erin wrijven doet wonderen :)

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:07

pamelien schreef:
ik heb de pony sinds vorig jaar juni. maar heb haar zelf nooit gewassen. die roos is van de laatste maand.
het is nu nog geen weer om een pony te wassen. maar wel goed om mijn borstels en zo goed schoon te gaan maken.
de andere pony heeft daar nog nooit last van gehad. maar die heeft ook geen eczeem. zou het daar mee te maken kunnen hebben ?

Ah, da's vreemd, van de laatste maand maar? Heeft ze dan vorige zomer het ook gehad, die roos, samen met haar eczeem?
Anders kan je altijd met zo'n ontklittingspray proberen, het haalt al redelijk veel weg, als ik het me goed herinner van vorige zomer.