Ik vroeg me af hoe de mensen die hun paarden zelf moeten voeren dat doen met tijden...
Ik kom er namelijk niet uit

Mijn twee pony's staan samen 24/7 op een paddock met schuilstal. Omdat ik vaak laat thuis ben heb ik in eerste instantie geprobeerd om ze onbeperkt hooi te voeren met slowfeeders, zodat ze niet uren op hun volgende voeronde hoefde te wachten. Met mijn ene pony ging dat goed maar mijn rijpaard werd tonnetje rond. Dus toen besloten om gewoon weer in porties te gaan voeren maar dan met een slowfeeder met kleinere mazen (3x3) zodat ze langer met hun hooi zouden doen en de tussentijd tussen de voerondes alsnog niet zo lang zouden zijn, mijn rijpaard schrokt namelijk alles zo snel mogelijk naar binnen.
Ze kregen dan 's morgens voor dat ik naar school of werk ging (07.30) 2 plakken per pony er in, s' avonds als ik thuiskwam (17.30) deed ik er vervolgens weer een plak in en 's avonds voor het slapen gaan (23.00) nog een ruime plak er in. Ik hield strikt vaste tijden en hoeveelheden aan omdat mijn rijpaard erg gevoelig is. Maar de pony's kregen dus wel ruim 4 plakken per pony per dag en mijn rijpaard bleef super dik.
Nu gaat het qua gewicht met mijn rijpaard echt niet meer en zal ik dus minder moeten voeren. Ik zit nu op 's morgens 1 plak, eind van de middag 3 kwart plak en eind van de avond ook drie kwart plak. In totaal dus 2,5 plak per pony maar omdat ze 's morgens nu zoveel minder krijgt doet ze ook veeeel minder lang met haar hooi en zit er een hele lange tijd tussen tot de volgende voerronde wat me niet echt goed voor haar lijkt, zeker omdat ze zo gevoelig is. Mijn dierenarts gaf ook al aan dat er echt kortere tijd tussen de voerrondes moet gaan zitten maar mijn school en werktijden zijn heel onregelmatig dus dat lukt gewoon niet. De ene keer ben ik om 3 uur 's middags weg en laat thuis, en de andere keer al om 10 uur 's morgens en vroeg thuis. Wat ik wel kan doen is elke keer voordat ik wegga of als ik thuis kom kleine porties voeren, zodat ze niet meer zoveel krijgt, maar er niet zo'n lange tijd tussen de voerrondes zit maar dan krijgt ze weer op hele onregelmatige tijden eten, dat lijkt me ook niet echt goed.....
Ik moet dus kiezen tussen of op vaste tijden voeren maar dat er dan lange tijd tussen de voerrondes zit of meerdere keren voeren met korte tussentijd maar dat ze elke keer op andere tijdstippen eten krijgt.
Hoe doen jullie dat???