Ik weet dat er al veel topics zijn over dit onderwerp, maar nergens zie ik de vragen die ik heb beantwoord...

Mijn ouders hebben net een stuk land aangekocht (iets meer dan 1,5 hect) en we moeten compleet vanaf 0 beginnen met omheinen, stallen plaatsen etc... Ik heb hier dus nog niets van ervaring mee.
Ik vroeg me af waar ik rekening mee moet houden bij de ondergrond en uitloop van de stalling. Ik zou graag een stuk voor de stalling verharden met betontegels om modderpoel te vermijden. Nu weet ik niet wat ik het beste doe met de ondergrond van de stalling zelf?
In principe komen de paarden enkel in de stallen als beschutting wanneer ze dat zelf wensen want staan 24/7 buiten. Ik weet dat veel mensen dan gewoon een schuilstal zetten zonder enige speciale ondergrond en dus gwn gras (of wat daar na verloop van tijd van overblijft).
Ik ben op zoek naar iets dat niet te duur is (want hebben momenteel al veel kosten qua omheining, stallen, aankoop paarden en al het andere materiaal moet nog gekocht worden aangezien het over mijn 1e eigen paard zal gaan!

Mijn grootste vraag gaat eigenlijk over het onderhoud. Op de wei zelf heb ik geen waterconnectie! Drinkwater zal met zo'n vat gebeuren... ik kan het dus niet uitkuisen met tuinslang ofzo :s Hoe kan ik dit dan zo proper mogelijk houden?? Welke ondergrond is het meest geschikt?
Een laatste vereiste ten slotte is dat het relatief gemakkelijk weer weg te halen is later... moesten we de wei bv doorverkopen aan niet-paardeneigenaars...
Op onderstaande link vond ik een foto van stallen waaronder gegoten beton is gelegd... Zoiets is ook een optie denk ik? Maar hoe kan ik die stallen dan proper houden zonder tuinslang en zonder dat de vuiligheid in de weide terecht komt?
http://www.schuilhokken.be/paardenstaldubbel.html
Alvast super bedankt!!!

Sasquatche