Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marreke schreef:Zolang hij zich prettiger voelt zonder deken en het niet koud heeft, zou ik er geen deken opdoen.
Als je weet dat hij staat te zweten met deken is dat voor jou gemoedsrust ook niet goed.
Dat andere paarden wel dekens ophebben, is geen reden om hem dan ook maar een deken op te doen.
Mikkie schreef:Jij kent je eigen het paard het beste en als jij zegt dat hij het niet koud heeft, dan zal dat ook wel zo zijn. Je klinkt tenminste alsof je daar goed naar hebt gekeken. Nou dan moet je je niks aantrekken van de mensen bij jou op stal. Ik zie ook paarden lopen met drie dekens op. Die van mij heeft er nu eentje op en staat in een buitenstal.
Mijn mening: het gaat om het welzijn van je paard en zolang je dat goed in de gaten houdt, is er niks aan het handje en moet je je van anderen niks aantrekken.
geschoren paarden is natuurlijk iets anders,bij ons op stal staan er altijd paarden met een deken op waarvan je zegt"is dit noou echt wel nodig?" (als ze mooi in wintervacht staan)