Geen stal betaling, mag eigenaar spullen achter houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dyslexia

Geen stal betaling, mag eigenaar spullen achter houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 00:49

Hoi Bokkers,
Ik zit met iets in mijn maag en waag hier toch een poging op Bokt. En wil jullie neming daar over horen.Het gaat een oude stal genood die al paar weken weg is en de eigenaar van stal en ook van mijn paardje Amos. Stal genood moet nog maanden betalen,hoeveel weet ik niet. En weten niet waar haar paard is , of het verkocht is of niet. Er lagen nog spullen in de kast die heeft de eigenaar achter gehouden tot er is betaald dan alle spullen terug naar oude stal genood. Ik weet ook dat de stalgenood ook spullen heeft waar onder een zadel die van andere menzen zijn. Mag de eigenaar van stal de spullen achter houden ? Ook door verkopen? Geen contrakt is er getekend. Ik word er gek van omdat beide naar mij komen om te vragen.Als ik nerveus word maak ik fouten.

PenP2014

Re: Geen stal betaling, mag eigenaar spullen achter houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:52

Laat jezelf er dan niet Tussenin zetten en zeg dat je je er niet mee bemoeit.. Dat zou ik doen. Zijn jou zaken toch niet :) of hij dat mag geen idee maar zij mag ook niet zomaar niet betalen. Kan ie niet een deurwaarder inschakelen

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 00:56

Ik wil er ook niet tussen inzitten,maar ze komen beide naar mij toe ook al vraag ik dat niet om. Eigenaar ook van mijn paard en oude stal genood een vriendin van me. Dat maakt het dus lastig .want beide weten ze dat van mij. En wat ik ook doe en zeg ze blijven maar komen. Ook niet elke dag of zo.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:57

Zou mezelf er ook buiten houden. Zeg gewoon dat hun het samen moeten oplossen. Voor je het weet ben jij de boosdoener want jij hebt dit of dat gezegd. Waag je daar niet aan. Gewoon steeds hetzelfde antwoord geven.

Verder weet ik ook niet of het mag maar ik geef de stalhouder wel groot gelijk. Eerst betalen dan kan je de "troep" komen ophalen. Als hij het meegeeft gok ik zo dat hij het geld helemaal niet meer krijgt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:00

Ja geeft hem ook gelijk.
Als ze echt maanden stallingsgeld nog niet betaald heeft, moet zij gewoon betalen, of ben je het daar niet mee eens?
Ik zou me er ook niet teveel mee willen bemoeien maar ik ben ook wel zo dat ik mijn mening geef.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:01

Ja, de staleigenaar mag dit in principe doen. Je zou voor meer informatie eens kunnen zoeken op 'retentierecht'. Ik ga trouwens wel mee met bovenstaande reacties dat jij je er beter buiten kunt houden. Laat ze het maar fijn onderling oplossen. :j

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 07:19

Ik ben het met de eigenaar mee eens,iedereen moet betalen. Dat doe ik ook. Ik heb al zo vaak gezegt om mij met rust te laten en dat hun het maar moeten uit zoeken verder. En zeg al wat ze ook vragen dat ik het niet weet.maar toch komen ze nog steeds. Ik vindt het ook l*llig voor de mensen als die hun zadel terug willen hebben en dat dan niet terug krijgen.ik zei ook gewoon betalen dan is dit gezeik klaar. Ik word er moe van, ga al naar stal als de eigenaar weg is, want die doet veel aan sport in de avond.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 07:55

Als je een goede verstand houding wilt bliven hebben met de eigenaar van de stalling, moet je je er lekker niet mee bemoeien. Het is zijn probleem, gewoon een beetje in zijn straatje mee kletsen.

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 08:51

Ik denk dat dyslexia het bedoeld dat zij er niet om vraagt dat hun met hun problemen naar dyslexia toe komen en het via haar te regelen en er over te praten . dyslexia is dyslectisch zoals ze dat zelf heel mooi en goed op schreef in haar eerste topic, wat ik heel bijzonder knap vind van dyslexia. En ze blijven toch naar dyslexia komen en daar klagen over hun probleem. Dat is heel vervelend voor dyslexia.Zij kan er niks aan en wordt zo, als tussen persoon gebruikt voor een oplossing, dyslexia is bevriend met beide en waarschijdelijke een makkelijke prooi voor beide om daar te gaan klagen en dat dyslexia als tussen persoon mee moet zoeken voor een goede oplossing van hun probleem.
Houdt er wel rekening mee als je dyslectisch bent dat je het heel goed bedoeld en dat het anders wordt opgschreven met wat je eigenlijk wil vertellen, en dan komt het voor de mensen heel anders over in wat je bedoeld met je verhaal. En ik denk dat het nu ook zo is, dat dyslexia het niet goed kan vertellen in haar topic en berichtjes wat zij nu echt bedoeld en wil beschrijven.
Voor de duidelijkheid ik wil dyslelxia hier niet mee af blaffen omdat zij het niet goed op kan schrijven en duidelijk kan maken met wat zij nu echt bedoeld, ik weet als je dyslectisch bent dat het moeilijk kan zijn om het goed te ver woorden in wat je bedoeld.
Ik vind het heel knap van dyslexia dat zij het elke keer opnieuw probeert uit te leggen en nogmaals dat het haar het echt niet lukt om het goed te verwoorden.
Dyslexia ik heb respect voor jou.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:18

skibby schreef:
Ik denk dat dyslexia het bedoeld dat zij er niet om vraagt dat hun met hun problemen naar dyslexia toe komen en het via haar te regelen en er over te praten . dyslexia is dyslectisch zoals ze dat zelf heel mooi en goed op schreef in haar eerste topic, wat ik heel bijzonder knap vind van dyslexia. En ze blijven toch naar dyslexia komen en daar klagen over hun probleem. Dat is heel vervelend voor dyslexia.Zij kan er niks aan en wordt zo, als tussen persoon gebruikt voor een oplossing, dyslexia is bevriend met beide en waarschijdelijke een makkelijke prooi voor beide om daar te gaan klagen en dat dyslexia als tussen persoon mee moet zoeken voor een goede oplossing van hun probleem.
Houdt er wel rekening mee als je dyslectisch bent dat je het heel goed bedoeld en dat het anders wordt opgschreven met wat je eigenlijk wil vertellen, en dan komt het voor de mensen heel anders over in wat je bedoeld met je verhaal. En ik denk dat het nu ook zo is, dat dyslexia het niet goed kan vertellen in haar topic en berichtjes wat zij nu echt bedoeld en wil beschrijven.
Voor de duidelijkheid ik wil dyslelxia hier niet mee af blaffen omdat zij het niet goed op kan schrijven en duidelijk kan maken met wat zij nu echt bedoeld, ik weet als je dyslectisch bent dat het moeilijk kan zijn om het goed te ver woorden in wat je bedoeld.
Ik vind het heel knap van dyslexia dat zij het elke keer opnieuw probeert uit te leggen en nogmaals dat het haar het echt niet lukt om het goed te verwoorden.
Dyslexia ik heb respect voor jou.

Dat begrijp ik wel maar dan zou ik alsnog aanraden wat assertiever te zijn.. Je zelf ertussenin laten zetten is een keus.. Je kan gewoon zeggen ik wil het er niet meer over hebben klaar. Vind het van die stal eigenaar ook best onprofessioneel om TS zo op te stoken. Als hij z'n administratie in orde heeft gaat hij toch juridische stappen nemen tegen die persoon want op deze manier gaat ie z'n geld niet krijgen hoor..

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:16

Appelflapje schreef:
Ja, de staleigenaar mag dit in principe doen. Je zou voor meer informatie eens kunnen zoeken op 'retentierecht'. Ik ga trouwens wel mee met bovenstaande reacties dat jij je er beter buiten kunt houden. Laat ze het maar fijn onderling oplossen. :j

Bedoel je hier mee om de spullen achter te houden ? Of dat de eigenaar het door mag verkopen? Ik heb hier geen verstand. Snap wel van de spullen achter achter houden.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

skibby schreef:
Appelflapje schreef:

Bedoel je hier mee om de spullen achter te houden ? Of dat de eigenaar het door mag verkopen? Ik heb hier geen verstand. Snap wel van de spullen achter achter houden.

Nee, doorverkopen mag niet. Hij kan alleen wachten met het teruggeven van de spullen totdat er betaald is.

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:24

Dat dacht ik ook dat het niet mag worden door verkocht. Ik wist het niet zeker vandaar dat ik het vroeg.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:30

Ik zou me er niet mee bemoeien.
Het is iets tussen de stalhouder en de stalhuurder.
Ik zou zeggen wil je iets weten vraag maar aan die eigenaar.
Is hier ook. :) heb je vragen vraag maar aan hem zeg ik dan.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:30

Om het makkelijk te houden voor jezelf zou ik tegen je vriendin zeggen dat ze het met de staleigenaar moet uitvechten. En tegen de sctaleigenaar dat hij het zelf met je vriendin moet regelen. Gewoon blijven herhalen, elke keer als ze weer bij jou aankloppen.
Erg vervelend voor jou dat ze jou er nu mee lastig vallen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:04

Ik zou gewoon zeggen: Ik wil hier helemaal niets meer over horen, ik heb er niets mee te maken en dat wil ik graag zo houden". Direct afkappen als ze er weer over willen beginnen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:08

TS ik denk toch dat je voor jezelf op moet komen. Als je nu de stalhouder gaat ontwijken dat kan natuurlijk niet blijven duren. En als je ex-stalgenoot het niet wil oplossen is het niet jouw probleem.
Ik zou toch echt heel goed en duidelijk aan de stalhouder aangeven dat je er niet van gediend bent dat hij telkens jouw erop aanspreekt als je moeilijk vindt om dat alleen te doen kan je misschien een vriendin meenemen of een stalgenoot als steun.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:12

Netjes is het niet om spullen achter te houden, maar ja waar begint het?
Het is al helemaal niet netjes om niet te betalen voor iets wat je wel afneemt.
Ik zou het persoonlijk ook doen, eerst datgene waar ik recht op heb en dan komen de spullen ook weer terecht.

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:00

Ik heb het al zo vaak gezegt dat ik er niet tussen in wil zitten. Gelukkig is dit ook niet dagesluks , maar wel een of twee keer in de 6 weken of zo . Ik weet dat ik meer voor mijzelf op moet komen. Skibby jij schrijfd het goed op en leg het goed ook goed duideluk uit, iets waar ik moeite mee hebt. Nu mischien wel een hele domme vraag, maar mag de eigenaar toch ook niet de spullen door geven aan stal genoodjes die hun paarden daar nu hebben staan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:03

Is de stalgenoot die niet betaald een vriendin van je?? Kon het niet helemaal volgen.

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 16:31

Is een oude stal genood waar ik nog wel eens mee op stap ga in de weekend. Maar is ook geen beste vriendin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:04

Dan kun je haar toch gewoon zeggen dat ze haar schulden af moet lossen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:14

Tegen stalgenoot zeggen dat ze toch nog moet betalen en tegen staleigenaar zeggen dat je het er liever niet over hebt, omdat je je voor het blok gezet voelt. Op het moment dat de staleigenaar er weer tegen jou over begint gewoon aankaarten dat je het eens bent dat de voormalig stalgenoot hoort te betalen, maar dat je je er verder niet mee bezig wil houden.

Proberen het toch naast je neer te leggen. Het is niet jouw probleem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:26

Gewoon heel duidelijk zijn en zeggen dat je geen zin hebt om er tussen in te moeten staan en dat ze je nu er wel toe dwingen. Laat ze met elkaar gaan praten en oplossingen zoeken, beter voor iedereen!

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 15:43

Nou gisteren avond gepraat met eigenaar en gezegd duideluk dat ik dit niet meer wil en het beu bent. Eigenaar zei snap ik en bood zijn excuse aan. Dat 1 , nu de 2e nog.