Enorm dilemma..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Enorm dilemma..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 08:59

Alvast bedankt voor het lezen :) ik ga mijn best doen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik sta nu op een stal net buiten mijn woonplaats, pakweg 7km enkele reis. Ook prima te fietsen dus.
Heb hier 2 jaar met plezier gestaan, paarden hebben het goed, maar door omstandigheden die zich de laatste weken/maanden hebben voorgedaan heb ik besloten dat ik hier niet kan/wil blijven.
Ik ga hier verder niet in op t hoe of waarom, het is helemaal niks ten nadele van de stalbaas of de verzorging van de paarden, maar andere dingen.

Nu heb ik best wat eisen voor een stal, en in principe 2 stallen gevonden die hier aan voldoen.
Het probleem is dat mm vriend en ik bezig zijn met een grotere woning gaan huren, en ze werken hier met loting.
we kunnen volgende week iets krijgen, maar het kan ook nog een jaar duren voor we een keer worden uitgeloot voor iets.

het probleem is nu, we reageren zowel op woningen in onze huidige woonplaats als op woningen in een stad wat verderop (15km).
1 van de stallen waar ik evt heen wil is in onze huidige woonplaats, de andere (heeft iets mn voorkeur) is vlak bij de andere stad, maar bijna 20km enkele reis vanaf waar we nu wonen en dat is me eigenlijk te ver, gezien ik dan 120euro per maand extra kwijt ben aan benzine. Gezien de stallingskosten ook al iets hoger zijn word het dan wel een heel vervelend plaatje.

Daar komt nog bij dat mijn vriend wil zich niet voortijdig binden aan 1 van de 2 steden. Dus wil bij beide blijven reageren. Dit snap ik heel goed, gezien in de andere stad pamweg 50 mensen per woning reageren, waar dat in Enschede tussen 300 en 500 per woning ligt.

Maar wat is nu wijsheid? Ik wil sowieso weg. Maar kies ik voor een stal in mn huidige woonplaats, kan het zijn dak.binnen een maand weg moet als we wel een woning in die andere plaats toegewezen krijgen. Als ik voor die andere stal kies, moet ik sowieso tijdelijk 40km per dag rijden. Dit kan dus een maamd zijn, maar ook nog een jaar.. das onduidelijk. Maar als we alsnog een woning in onze eigen woonplaats krijgen zal ik ze dan ook weer moeten verhuizen vanwege de afstand.

ik ben nog aan t kijken naar een optie die misschien midden tussen de 2 steden liggen maar deze zijn erg schaars of vol gezien het mooie uitrijdgebied dat daar ligt.

dus.. ja. Ik zit een beetje vast. Nogmaals, waar ik nu zit zijn de paarden prima happy en worden goed verzorgd, maar ik ga met zware benen en tegenzin elke dag naar stal vanwege de dingen die daar spelen. Om dit nog vol te houden is (voor mij iig) geen optie.

had nooit gedacht zo'n topic te plaatsen. Bedankt voor t lezen.

Dott

Re: Enorm dilemma..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 09:06

Oh, nog een kleine toevoeging (post wijzigen op de telefoon werkt voor geen meter). Als ik.naar de stal in Enschede zou gaan, kan het zijn dat een stalgenoot mee wil die dan deels afhankelijk is van mijn zorg voor haar paarden (voeren smorgens en stal uitmesten eventueel). Dus kies ik voor (tijdelijk) verhuizen binnen de woonplaats en krijgen we alsnog een woning in die andere plaats waardoor de paarden moeten verhuizen, is dat ook nog weer een vervelende factor.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:08

Lastig dilemma want je hebt dus 3 opties (huidige, ver weg, dichtbij) die allemaal niet een optie zijn op dit moment.

Je zegt dat de stallen er tussen in vol zitten, kan je daar niet eens informeren hoe lang het duurt voor ze een plekje krijgen?
Mocht dit bv 3 maand zijn, zie je het dan zitten om de tijd op je huidige stal uit te zingen?

Is er aan de situatie op je huidige stal niet wat op te lossen, of deels iig, zodat je met een wat fijner gevoel daar naar toe gaat en je ook daarmee wat lucht creeërd om een oplossing te vinden. Aangezien je paarden het daar wel heel goed hebben zo te lezen.

Als je echt zo snel mogelijk weg wilt ging ik voor de stal dicht bij huis nu, mocht je een huis krijgen toegewezen kan je altijd nog kijken wat je wilt en doet. Wie dan leeft wie dan zorgt.
Elke dag 20 km gaat je opbreken denk ik, daarbij lees ik tussen de regels door dat je daar ook enorm tegenop ziet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Enorm dilemma..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:31