Hallo Bokkers,
Ze willen mijn oude (lease) paardje van 25 jaar nu na 2 uur weer binnen zetten op stal. Omdat hij volgens de stal personeel geen aart heeft in zijn wei paddock. ( paddock is 30 bij 60 meter) In de winter maanden lopen alle paarden van de stal alleen in de wei paddock, deze liggen naast elkaar. Omdat de eigenaar vind dat de paarden anders te veel weiland kapot lopen. Ik vind dat Amos zich erg verveeld als hij alleen loopt in de paddock. Hij krijgt nu niet veel vrije beweging en dat kan je zien omdat hij dikke stal benen heeft, wat hij normaal niet heeft. Bij de stal is er ook een grote weide van ruim 3 ha met een schuil stal, deze mag ik wel gebruiken maar moet Amos en zijn weide maatje zelf in en uit halen. Het is nog best een stukje lopen voor dat je weer terug op stal. Ik kan en wil het ook zeker doen in de ochtend voor dat ik ga werken . alleen is dit wel rond half 7 en dan hebben ze nog geen voer gehad.de andere eigenaar van de weide maatje werkt in ploegen en kan ze of wel binnen of buiten zetten. Nu mijn vraag aan jullie kan ik 2 oude paardjes ( de andere paard is 19) al vroeg buiten gaan zetten en eten geven in de schuilstal, ruimte zat en voerbakken aanwezig.Ik hoor jullie graag.
Ik lease Amos al 12.5 jaar met liefde en plezier.Het gaat er mij om dat het niet te vroeg is om hun beide buiten te zetten en eten geven.