Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aukje98 schreef:Je kunt eens informeren bij de Wobbesheerd in Oostwold (gemeente Leek).heb daar wel goede berichten van gehoord. succes
pien_2010 schreef:Wij hebben gekozen voor een merens kudde bij een vriendin die alleen merens had toen. Prijs was € 50,-- per maand exclusief smid e.a. zaken. Dus vriendenprijsje en vertrouwd adres waar we in de vakantie met hem konden buitenrijden in het mooie Franse Ariège land.
Hij had enorme heimwee toen en is zeer depressief geweest (heeft hij nog als hij naar een andere vriendin gaat met zijn vrouw dan begint hij weer af te vallen na drie weken en als hij dan weer bij o ns is dan is hij paar dagen ongenietbaar en gewoon boos).
Pas toen hij doorhad dat ik paar keer per jaar kwam en we dan gingen rijden ging het beter met hem. Toen hij terug kwam naar NL was hij sport paard af (hij mocht M2 starten toen hij vertrok). Toen hij terug kwam was hij al zijn bespiering (logisch na twee jaar) kwijt. Hij is vanaf dat moment recreatief paard bij ons geworden. Wel merkte wij dat hij zo gelukkig was in de kudde waar hij leid ruin was van de merries (bijzonder want de merries wisten heel goed dat hij geen hengst was) dat we toen hij terug kwam een vrouw voor hem hebben gekocht uit diezelfde kudde die gelijk met hem mee naar NL kwam. Die twee staan nu rondom ons huis (inmiddels zelf vanuit NL naar Frankrijk geëmigreerd met de twee paarden) en zijn een echt setje geworden. De ruin is nu hij een vrouw heeft veel leuker en liever geworden. Dit ook omdat hij nu 7 x 24 uur buiten staat met schuilstal hetgeen voor hem en zijn vrouw erg goed werkt. Zijn vrouw die voor hem gekocht is, blijkt inmiddels een gouden paardje geworden te zijn waar we erg gek mee zijn. Dus voor ons en de paarden is het avontuur erg goed afgelopen.
Esmeej333 schreef:Sommigen staan er misschien wel voor open hoor, zolang je gewoon betaald? Zou gewoon even bellen en je situatie uitleggen.
In het zomerseizoen zal het vinden van een weitje sowieso een stuk makkelijker zijn dan in de winter bijvoorbeeld.
Esmeej333 schreef:Misschien een gewoon een opfok?
siskeh schreef:Opfok zou ik zeker niet doen, daarvoor vind ik de tijd te kort, en hij is daar(tenzij er andere paarden zijn van zijn leeftijd) vind ik te oud voor.
Grote kans dat hij alleen maar leert te etteren, en dat hij de sterkste is ipv ook maar 1 haartje opgevoed te worden.
Wat vind jij een betaalbare prijs, tot 150? tot 200...
joyce B schreef:In de flevopolder zit een bokker Marion? die vol pension Paddock Paradisr aan biedt. weey niet of ze paarden voor zo een korte periode aan neemt.