HOOINET XXL SLOWFEED van EJ? Wie heeft em?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

HOOINET XXL SLOWFEED van EJ? Wie heeft em?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:20

http://www.ej.nl/products/10000119/8040013/HOOINET+XXL+SLOWFEED

Ik heb nu de losse fijnmazige netten van Epplejeck.
Maar ik loop te klooien met mijn rug, dus zoek naar iets dat ik wellicht wat makkelijker kan vullen.
Heeft iemand bovenstaand net? Is het makkelijk te vullen, en hoe sluit je de bovenzijde (wat vermoedelijk de kant is waar je hem vult) weer af?

Is er iemand die hem gebruikt in een kist of palletbox? Zo zou ik hem namelijk willen gebruiken.

Chessie

Re: HOOINET XXL SLOWFEED van EJ? Wie heeft em?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:26

Wij hebben er pas een aangeschaft, wel de iets kleinere versie.
De bovenkant zitten een paar touwtjes waarmee je hem dichtknoopt
is zeker gemakkelijk te vullen, maar onze merries vinden het te lastig om uit te eten (moeten er idd veel moeite voor doen), dus eten op een gegeven moment niet meer.
Ideaal voor paarden die snel teveel eten, niet zo voor paarden die wat lastiger eten :P

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:28

Ik heb zo'n gelijkaardig net van de Paardendrogist. Mijn paard is nogal een bruut dus het hooinet is al wat gesloopt :P Verder ben ik er erg tevreden van :j

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:31

Wij hebben deze ook... Ben er super tevreden over alleen helaas zijn beide netten al aan vervanging toe. Als ze eenmaal gaan rafelen, zit er zo een gat in.
De kwaliteit had iets beter mogen zijn.
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar het zelfde net, maar dan van betere kwaliteit!
Als iemand suggesties heeft!

Grt Sanne

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:33

De losse netten van EJ (die zwarte) heb ik al jaren en gebruik ik elke dag...
Als de kwaliteit min of meer hetzelfde is zou dat prima zijn.....

Er zou per keer iets van 8 kilo in moeten....

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:36

Ik heb er 2, bevalt erg goed, heb de grote, kan echt veel in. Ik sla de bovenkant altijd dubbel, dan is ie makkelijk te vullen. Aan de bovenkant zit een dik nylon touw, daar doe ik een knoop in, musketonhaak eraan, en ophangen maar.
Zo dus: alleen is dit hooinet van een ander merk
Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 12:44

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:45

Ik heb er ook 1 :D
Die van mij is 150 cm in de breedte en paard doet er 2 dagen mee als ik hem helemaal vul, ideaal omdat je bij ons op stal zelf moet voeren *\o/*
Die van mij is van het merk SMHN en ik heb gewoon karabijnhaken bij de action gehaald om hem op te hangen, werkt heel gemakkelijk

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:49

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:56

Ik heb niet die. Ik ben creatief geweest en heb bij de Action een aanhangwagennet van 8 euro gekocht en een touw van10 meter voor 1 euro. Netje dubbel gevouwen en touw erdoorheen geregen aan de zijkanten. Tadaaa: Hooinet voor nog geen 10 euro. Voordeel hiervan is dat er een elastiek langs de zijkanten loopt dat je gewoon strak genoeg kan zetten. Hierdoor hoef je het aan de bovenkant niet meer vast te zetten en kan je gewoon openhouden, hooi er in en weer loslaten.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:06

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:08

Milord schreef:
Ik heb niet die. Ik ben creatief geweest en heb bij de Action een aanhangwagennet van 8 euro gekocht en een touw van10 meter voor 1 euro. Netje dubbel gevouwen en touw erdoorheen geregen aan de zijkanten. Tadaaa: Hooinet voor nog geen 10 euro. Voordeel hiervan is dat er een elastiek langs de zijkanten loopt dat je gewoon strak genoeg kan zetten. Hierdoor hoef je het aan de bovenkant niet meer vast te zetten en kan je gewoon openhouden, hooi er in en weer loslaten.

Helaas voor mijn Fjord zijn de mazen dan veel te groot en eet dan nog sneller dan als zij via de grond moet eten.
Ze heeft dan 2 plakken hooi binnen 45 minuten op...

Met 3x3cm doet ze daar 4 a 5 uur over.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:12

Ninx schreef:
Is er iemand die hem gebruikt in een kist of palletbox? Zo zou ik hem namelijk willen gebruiken.

Ja ik. Heb er nu 3.
Ik vind EJ alleen wel belachelijk duur. Ik heb precies dezelfde, maar dan goedkoper.

Hij is heel makkelijk te vullen. De bovenkant sluit je d.m.v. draadjes die je vast knoopt.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 17-02-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:13

sorry, dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Milord op 17-02-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:13

HorseTopShop schreef:
Ninx schreef:

Ja ik. Heb er nu 3.
Ik vind EJ alleen wel belachelijk duur. Ik heb precies dezelfde, maar dan goedkoper.

Hij is heel makkelijk te vullen. De bovenkant sluit je d.m.v. draadjes die je vast knoopt.

Hij is wel extra groot.

Ik heb er 1 van 90x60 cm en deze was 12 euro.

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:14

Brainless schreef:
Milord schreef:

Helaas voor mijn Fjord zijn de mazen dan veel te groot en eet dan nog sneller dan als zij via de grond moet eten.
Ze heeft dan 2 plakken hooi binnen 45 minuten op...

Met 3x3cm doet ze daar 4 a 5 uur over.

Zijn ook 3x3 mazen dacht ik. Ik zal vanavond eens kijken op de verpakking.

Sees

Ik volg even, wij zoeken namelijk iets om in een grote hooiruif te doen:

Afbeelding

wat makkelijk te vullen is en zo min mogelijk handelen kost voor onze stalhouder.

Ik zat zelf te denken aan een net dat je met één simpele handeling helemaal 'open kan klappen' als hij de ruif vult en met één touwtje weer dicht kan maken. Iemand ideëen ;) ?

Lynn_Nikita

action netten zijn leuk voor rustige paarden maar hier binnen enkele dagen gesloopt
ej netten doen het hier wel een stuk langer, ik ben ook benieuwd naar de natten van beginpost, hoe stevig ze zijn

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:15

Milord schreef:
Zijn ook 3x3 mazen dacht ik. Ik zal vanavond eens kijken op de verpakking.

Die van de action is ruim 7cm, zelf opgemeten (had hem zelf ook gemaakt).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:16

Brainless schreef:
HorseTopShop schreef:

Ja ik. Heb er nu 3.

Hij is wel extra groot.

Ik heb er 1 van 90x60 cm en deze was 12 euro.

Die ik heb zijn identiek. Ook qwa maat. Alleen zijn die van mij een stuk goedkoper. (zal geen link neerzetten, want dat is spammen)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:21

Mijn action netten zijn 4 of 5 cm, zeker geen 7 cm. Ze gaan hier nu al een aardig tijdje mee.

Ik wil dezelfde als TS nu gaan proberen in mijn bak.

Caro18

Ik heb er ook één. Ik laat het net gewoon hangen. Even de touwtjes aan de bovenkant openmaken en je kan het dan makkelijk bijvullen. Ideaal.
Ik heb de mijne trouwens in duitsland gekocht. Was toch wat goedkoper

Brainless

Elegance_ schreef:
Mijn action netten zijn 4 of 5 cm, zeker geen 7 cm. Ze gaan hier nu al een aardig tijdje mee.

Ik wil dezelfde als TS nu gaan proberen in mijn bak.

5 cm is voor mijn fjord ook te groot, heb speciaal die van 3 gezocht.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:25

Voor die van mij ook hoor :P Die van 3 cm eet ze al snel van, maar ze krijgen hier toch onbeperkt dus het maakt mij niet zo heel veel uit, mij gaat het meer om het knoeien, dat doen ze bij netten met een grotere opening meer als bij een kleine opening.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:27

Caro18, dus dat is vrij makkelijk dat bijvullen? Ik vind het zo lastig, wil er wel een aanschaffen maar als dat nou heel arbeidsitensief is, gaat het 'm niet worden vrees ik ;). Nu hebben we er een die er echt helemaal af moet, bijvullen en dan weer er om spannen. Niet de makkelijkste klus met een kudde van 10 hongerige paarden om je heen ;).