Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Een vriendje? Geen paard hoort alleen
no--a schreef:Poeh ik vind het niet gek dat je paard zich verveelt... 23 uur in een stal. Als hij eruit komt, kan hij dan wel vrij bewegen met andere paarden? Zijn er geen mogelijkheden in je omgeving waar je paard wel meerdere uren lekker kan uitrazen?
Je kan aardig wat doen om verveling om stal te voorkomen, maar als een paard wekenlang 23 uur op stal staat dan kan daar eigenlijk geen speeltje/voer tegenop naar mijn mening.
mirka1994 schreef:no--a schreef:Poeh ik vind het niet gek dat je paard zich verveelt... 23 uur in een stal. Als hij eruit komt, kan hij dan wel vrij bewegen met andere paarden? Zijn er geen mogelijkheden in je omgeving waar je paard wel meerdere uren lekker kan uitrazen?
Je kan aardig wat doen om verveling om stal te voorkomen, maar als een paard wekenlang 23 uur op stal staat dan kan daar eigenlijk geen speeltje/voer tegenop naar mijn mening.
Ze heeft een uitloop, dus staat niet tussen 4 muren opgesloten. Ze heeft zeker wel een aantal meter voor haar stal om te bewegen. Het is sinds twee weken dat ik het land dicht heb gegooid. HIer staat ze normaal met mijn paard samen, en andere paarden in de weilanden ernaast. Die staan nu allemaal op de paddocks overdag.
Ik neem beide paarden een aantal keer in de week mee naar de bak van de boer om ze samen te laten rennen. Hiernaast wandel ik met allbei tegelijk. En zet ik altijd even bij elkaar als ik er ben.
Lieshorses schreef:Als eerst, stro vervangen voor ander stalbedekking als dat mogelijk is! Je hebt bredere keuze zoals vlas, rubberen matten, korrels, etc.
Daarnaast, is hooi ruwvoer wat een pony juist onbeperkt zou mogen eten, het maakt niet dikker en geeft geen energie, maar is prima voor de verveling, om zichzelf warm te houden etc.
Als je die dingen eenmaal hebt zal de verveling vanzelf minderen, en anders misschien denken aan een liksteen, jollybal?