Mogelijkheden tijdelijke stal bij huurhuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnSj

Mogelijkheden tijdelijke stal bij huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:19

De mogelijkheid doet zich voor om een huis te huur met grond voor mijn merrie met hopelijk vanaf mei haar veulen. Voor minimaal een jaar. Aangezien het om een huurhuis gaat en er geen stal bij is wil ik iets voor tijdelijk neerzetten. Heeft iemand goede ideeën?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:22

Je hebt (tijdelijke) stallen die je kunt huren. Worden vaak voor je geplaatst en weer gehaald.
Of containerstallen. Of sleepstallen, eenvoudig af te breken stallen...enz.

Gewoon vast even zoeken via Google dan kom je zelf al zo het 1 en ander tegen, er zijn best mogelijkheden :j

Jetta

Re: Mogelijkheden tijdelijke stal bij huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:28

En ga het bestemmingsplan even na bij de gemeente. Je mag niet overal iets neerzetten, mobiel of niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:28

Ook voor een tijdelijke stal heb je een vergunning nodig. Zeker als het in redelijk bewoond gebied is en/of zichtbaar vanaf de openbare weg.
En wil je een schuilstal of een afsluitbare echte stal met hooi/voer/berghok erbij.
Al nagedacht waar je de mest laat??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:30

De gemeente kan echt heel moeilijk doen, dat weet ik uit ervaring...

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:33

Bedankt voor de tips, ik zal inderdaad nagaan bij de gemeente wat er toegestaan. Over de mest hebben we ook nog niet nagedacht, de optie voor dit huis werd deze week duidelijk. Het is een gebied met veel paarden dus ik zal eerst eens in de buurt vragen hoe zij dit doen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:47

Je hebt van die mobiele wedstrijdboxen. voor binnen maar ook voor buiten. Die zet je zo in elkaar en is met kar te vervoeren. alternatief is containerstal huren. maar he hebt dan ook dure vervoerskosten. als er land bij zit en stalletje past qua oppervlakte en hoogte en plek binnen vergunningsvrij bouwen (dus vlak bij huis achter de woning, niet re dicht op buren en niet direct aan openbare weg) dan valt her caak wel mee. tenzij je al over je toegestane m2s bijgebouwen heen komt.

Op erf is echt veel makkelijker dan weiland zonder bouwblok.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:08

Weiland bij een huurhuis zal zelden een bouwblok op zitten. Maar als er ruimte in de tuin is (achter het huis) is een doorgang naar de wei misschien wel een optie.