wat mag ik voor 175 euro verwachten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkahhh

wat mag ik voor 175 euro verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:18

ik betaal 175 euro aan stalling geld

Wat bied ze daarvoor:
- binnen buiten zetten +/- 3 uurtjes buiten in de winter
- zomer 24/7 buiten met de keuze in de avond binnen
- uitmesten en bodembedekking
- buiten bak (winter maanden niet te gebruiken nat, glad)
- paddock ( niet te gebruiken in de winter zelfde als buiten bak
- binnen bakje ( 15 bij 25 ongeveer)
- 4x per dag kuil

Zelf slepen we met de hand de binnen bak
Zetten we regelmatig de paarden buiten of voeren ze

betaal ik te veel met wat we zelf moeten doen? en de slechte buiten bak?

ponyparadijs

Re: wat mag ik voor 175 euro verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:19

Het is een beetje afhankelijk van waar de stalling zich bevind.
Hier in de omgeving van amsterdam zou ik mijn handen dicht knijpen voor deze stalling voor deze prijs

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:21

qua diensten vind ik niet dat je teveel betaald.

Wel is zo te horen de staat van alle spullen niet goed, hiermee bedoel ik een natte buitenbak en paddock
ook het bak slepen met de hand... -.- dat je hier aan begint hahahah XD

ik persoonlijk zou op basis daar van een andere stalling zoeken...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:24

Hoe bedoel je precies 'met wat we zelf moeten doen'? Zoals ik het lees wordt alles voor je gedaan, binnen- en buitenzetten, uitmesten, voeren... Ik betaal hier in Friesland hetzelfde voor ongeveer dezelfde stal, alleen dan zonder paddock en met langer buitenkomen in de winter. In verhouding betaal ik hier ook 'te veel', maar dat neem ik voor lief. Welke regio is het? Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen of je het te veel vindt of niet.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:26

Vind dit opzicht wel netjes, hangt natuurlijk ook van de omgeving af zoals ponyparadijs al zij, maar ik betaal 250 euro en daar heb ik dan wel iets meer luxe voor en goeie binnen en buiten rijbak en paddock.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:29

hangt af in welke regio je zit.

Bij ons op stal betaal ik € 160.-
*Overdag de gehele dag buiten.
Zomer weide
Winter paddock, deels bestraat, onbeperkt hooi
*Zomer 24/7 buiten of met de nacht op stal.
*Buitenbak die in de regel altijd wel goed te rijden is. Verlicht en voorzien van polyvlokken.
*Kleine binnenbak, te klein om in te rijden.
*Incl. hooi of voordroog, stro.
*Buitenzetten

Zelf doen:
Mesten, stal en weide/paddock
Krachtvoer kopen en klaarzetten (persoonlijk vind ik dat ideaal, ik bepaal nu zelf wat en hoeveel ze krijgt). Maar word wel 2x daag voor je gegeven.
Hooi in de stal klaarleggen voor de nacht.
Water bijvullen weide/paddock.
1x per week volgens rooster de paarden binnen halen.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:30

Ik vind het al heel wat dat je een binnenbak tot je beschikking hebt, daar zou ik voor dat geld echt voor tekenen! Volgens mij zit je wat prijs wel aardig okay!

Polly
Moderator Algemeen

Re: wat mag ik voor 175 euro verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:35

Bij ons op stal krijg je voor dat geld:
- super buitenbak
- 2 paddocks buiten en 1 paddock binnen
- 1 baal vlas per week
- 2x daags hooi
- in de zomer 1 weilandje

Zelf regelen:
- binnen en buiten zetten (jaarrond)
- krachtvoer (word wel gegeven als er gevoerd word)
- uitmesten en evt extra vlas

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:36

Ik betaal 250 voor een vergelijkbare stal, maar dan minder luxe. Geen binnenbak en onze buitenbak is de paddock (15x30)..

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:38

Hier in de regio kan je dat echt niet krijgen voor die prijs. Daar mag je toch wel minimaal 250 van maken als er een soort van binnenbak is.

De bak slepen met de hand... Ik sleep met een paard en dat is zo gebeurd, hebben jullie er geen staan die dat kan?

Ik zou niet op zo'n stalling gaan staan, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur (mbt te weinig buiten in de winter).

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:40

Wow zoveel voor dat geld, ik betaal dat ook en daarvoor staan 24/7 buiten op een weiland er is een stukje wei om geploegd en zand gestrooid dat is de bak en er word kuil op het land gegooid en meer is er niet. En we staan heel goedkoop. Ik vind niet dat je teveel betaalt.

tinkahhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:43

ponyparadijs schreef:
Hier in de omgeving van amsterdam zou ik mijn handen dicht knijpen voor deze stalling voor deze prijs

is in friesland

tinkahhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:46

baszo17 schreef:
qua diensten vind ik niet dat je teveel betaald.

Wel is zo te horen de staat van alle spullen niet goed, hiermee bedoel ik een natte buitenbak en paddock
ook het bak slepen met de hand... -.- dat je hier aan begint hahahah XD

ik persoonlijk zou op basis daar van een andere stalling zoeken...

ja snap ik ook niet haha ik wil graag in een vlakke bak rijden...en het binnenbakje is er gekomen omdat de buitenbak zo slecht is

tinkahhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:49

Kirsha schreef:
Hoe bedoel je precies 'met wat we zelf moeten doen'? Zoals ik het lees wordt alles voor je gedaan, binnen- en buitenzetten, uitmesten, voeren... Ik betaal hier in Friesland hetzelfde voor ongeveer dezelfde stal, alleen dan zonder paddock en met langer buitenkomen in de winter. In verhouding betaal ik hier ook 'te veel', maar dat neem ik voor lief. Welke regio is het? Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen of je het te veel vindt of niet.

ook friesland...waar sta je ongveer als ik vragen mag? ik heb het over de bak slepen en het buiten zetten van de paarden...opzich niet een probleem hoor alleen dacht ik dat ik all in stond :P

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:50

Het is zo verschillend in elke regio
Ik denk dat je het alleen kan vergelijken met andere stallen in de zelfde omgeving

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:57

ponyparadijs schreef:

Volgens mij staan wij in dezelfde omgeving, maar ik betaal iets meer en heb daarbij een rijbak en paddocks die altijd droog zijn, en dan bedoel ik ook echt droog

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:10

tinkahhh schreef:
Kirsha schreef:

ook friesland...waar sta je ongveer als ik vragen mag? ik heb het over de bak slepen en het buiten zetten van de paarden...opzich niet een probleem hoor alleen dacht ik dat ik all in stond :P

Ik sta aan de westkant van Leeuwarden. Wij hebben hier alleen een buitenbakje van ongeveer 25 bij 25. Verder onbeperkt kuil en stro en ze komen genoeg buiten. Als ik om me heen kijk zie ik veel stallen van om en nabij de 150 euro met een redelijk goede buitenbak (in ieder geval beter dan die van ons). Maar wij zitten hier op veengrond en dat is al vertrapt zodra er een paard naar kijkt, dus het is lastig om een goede stal te vinden waar de paarden genoeg buiten komen. Het schijnt hier heel normaal te zijn om je paard de hele winter 24/7 op te hokken.