moeilijk om geschikte stalling te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nutts

moeilijk om geschikte stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:13

Zoals de titel al zegt vind ik het moeilijk om geschikte stalling te vinden. Voor mij en mijn 2 pony;s.
Ben ik nou zo moeilijk of mijn pony's?

Hoe vergaat dat jullie bokkers?

PenP2014

Re: moeilijk om geschikte stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:15

Ja dat ligt eraan wat je eisen zijn en hoever je wilt uitwijken... Bij mij in de buurt is ook niks, maar een half uur verderop weer wel :) voor mij gaat het er vooral om dat paard het naar z'n zin heeft. En daarna ik ook.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:19

Mijn eisen vallen best mee.

prijs max ongeveer 400 euro voor beide
zoekgebied is een straal van 15-20km
wil een goede bak (buitenbak)
goed stro en hooi/kuil
moet gevoerd worden
en mijn menwagen op het erf kunnen stallen

pff oke misschien dan toch te veel eisen?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:19

ik vond het ook erg moeilijk, maar ik had dan ook wel wat eisen:
-continue bewegingsvrijheid (paard heeft artrose)
-goed ruwvoer
-contact met soortgenoten, maar wel de mogelijkheid om ook apart te zetten
-zomer niet te veel op het gras (insuline resistentie)
-schuilgelegenheid

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:22

gelukkig dan ben ik niet de enige.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:22

Menwagen stallen kan nog weleens lastig worden ja.. Maar verder lijkt t me echt niet onmogelijk! Misschien handig te zeggen in welke regio je zoekt? Kunnen bokkers ook hun ogen en oren openhouden :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:22

Dat zijn weinig eisen hoor. Hier kun je overal terecht. Waar woon je als ik vragen mag?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:23

zijn jullie ook wel eens ergens gaan staan met een bepaalde verwachting en die vervolgens helemaal niet waargemaakt worden?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:23

mystery1980 schreef:
ik vond het ook erg moeilijk, maar ik had dan ook wel wat eisen:
-continue bewegingsvrijheid (paard heeft artrose)
-goed ruwvoer
-contact met soortgenoten, maar wel de mogelijkheid om ook apart te zetten
-zomer niet te veel op het gras (insuline resistentie)
-schuilgelegenheid

Met zulke mogenlijkheden kom je dan weer vaak op doe het zelf stallen.. Dan kun je alles zelf bepalen maar is ook veel werk..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:23

nutts schreef:
zijn jullie ook wel eens ergens gaan staan met een bepaalde verwachting en die vervolgens helemaal niet waargemaakt worden?

Oh ja zekerweten haha.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:24

Baileys01 schreef:
Menwagen stallen kan nog weleens lastig worden ja.. Maar verder lijkt t me echt niet onmogelijk! Misschien handig te zeggen in welke regio je zoekt? Kunnen bokkers ook hun ogen en oren openhouden :)

men wagen alleen stallen he hoef er niet mee te rijden in de bak ofzo rij altijd buiten.

ik zoek tussen barendrecht en simonshaven ongeveer (zuid-holland)

ben in iedergeval al met 1 bokker aan het praten over een stal
maar ik sta open voor meer ideeen
Laatst bijgewerkt door nutts op 14-02-14 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 10:25

Baileys01 schreef:
nutts schreef:

Oh ja zekerweten haha.

Hoe ben je daar dan mee omgegaan?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:33

nutts schreef:
Hoe ben je daar dan mee omgegaan?

Voordat we op mijn huidige stal stonden stond ik op een manege. Ik had verwacht (en of dit naïef was of niet laten we even in t midden :') ) dat m'n paard veel naar buiten zou kunnen. Elke dag een paar uur in elk geval. Dit is dus nooit gebeurd en paard stond 23/7 in stal. Ook had ik verwacht dat ik de binnenbak hemels zou vinden. Vooral in deze jaargetijden. Maar eerlijk, na 4 x in de week binnenbak kon ik dat ding niet meer zien :+
Uiteindelijk was ik niet happy en paard zeker niet en ben ik verhuisd!
Ik ben bij een boer gaan staan op basis van doe het zelf. Wel met andere pensionklanten. Maar het buiten/binnenzetten voeren etc moeten we zelf regelen. En om heel eerlijk te zijn viel me dat ook even tegen! Alles zelf doen is echt best heel zwaar. En dit heeft ook wel tot irritaties geleid. Maar inmiddels na een goed gesprek en goeie taakverdeling ben ik er heel blij mee. Ik bepaal zelf hoe ik voor hem zorg en wat hij wel & niet krijgt. En hij kan lekker naar buiten! Hij ligt goed in de groep en ik zie echt dat hij happy is! Dus die klusjes neem ik erbij ookal is het soms even plannen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:45

Ik heb ook een redelijke zoektocht gehad.

Stal 1: super gezellig, hele fijne sfeer maar slechte bakken en doe-het-zelf.

Stal 2: goede sfeer, super faciliteiten, all inclusief maar redelijk ver weg.

Stal 3: manege waar ik ooit begonnen ben, dichtbij maar vreselijke verzorging en staleigenaren.

Stal 4: gezellig, super fijne eigenaren, geweldige faciliteiten maar te duur.

Stal 5: klein, weinig faciliteiten, goedkoop en dichtbij maar ik was daar vaak alleen en kon niet vaak rijden ivm slechte bak.

Stal 6: terug bij stal 2.

De afstand heb ik voor lief genomen. Ben super tevreden en weet dat er overal 'iets' is. Afstand vind ik nu het minst belangrijk.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:24

Niet in de buurt, maar de zoektocht komt me bekend voor. Heel wat stallen bekeken, op verschillende gestaan. Grootste teleurstelling, wanneer er wat beloofd wordt, maar als het zo ver is, toch niet gebeurd. Beetje jammer als dat de voornaamste reden is dat je er bent gaan staan en je dus weer op zoek moet naar een nieuwe stal. Inmiddels de perfecte plek gevonden, paard tevreden, ik tevreden. Was de moeite van het zoeken, verhuizen, teleurstellen, weer zoeken, verhuizen enz waard.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 20:33

ja echt he, zo blijf je zoeken en verhuizen

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:19

Heel herkenbaar. Ben zelf niet meer in het bezit van een Pony/paard, maar dit komt dan ook mede doordat ik op dit moment geen geschikte stalling kan vinden. Althans niet 1 waar ik met een gerust hart op mijn werk zit. Wat ik dan ook mis in "Paardenland" is juiste advertenties, websites van stalling...Zo kun je wat "afgooglen" maar het blijft sumier in mijn ogen.
Ben hier op bokt wel eens een topic tegen gekomen van stalling incl.foto's, maar dan weet je eigenlijk nog niets.
Mijn idee is dan ook om een Apart Pensionstallings forum te openen op Provincie.
Daar foto's bij en een omschrijving van de dagindeling op desbetreffende stal.
Disciplines (recreatie, dressuur, western, endurance, NH, mennen pf van alles wat.
Waar is de stal gelegen (polder, stad dorp, aan bos, in bos, duin, strand...)
Wat zijn de kosten en wat is de gemiddelde leeftijd (mensen) wat er stalling huurt.
Via via hoop ik dan ook dat de misschien onbekendere stallen of kleinschalige stallen op de kaart komen.
Heb ook wel eens gedacht dat ik te veel wensen heb, maar een ieder wil toch het beste voor zijn Pony/ Paard..
De meeste van ons zullen ook gewoon werken overdag en dan is het voor mij heel fijn dat het beestje o.a. Tevreden buiten staat incl.hooi en water en gezellige soortgenootjes.
Ik hoop dat een ieder die ergens zijn paard naar tevredenheid heeft staan dit hier op Bokt wil delen *\o/*

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 10:35

ja dat is opzich een goed idee. ik ken hier in de buurt wel stallen die aan mijn wensen voldoen maar daar komt eigenlijk nooit plek. Omdat niemand daar weg wil :P

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:44

Heel herkenbaar idd. Ik woonde eerst in Amsterdam en Amstelveen en daar had ik wonder boven wonder helemaal niet veel moeite om een goede stal te vinden (heb dan geen eisen zoals een binnenbak e.d., dus dat scheelt al). Maar toen ik naar Almere verhuisde, bleek dat daar helemaal geen pensionstallingen te vinden zijn. Dat had ik echt niet verwacht.

Ik heb toen ruim 4 jaar lang bij verschillende stallen gestaan en steeds minstens 30km verderop. Eigenlijk vond ik die afstand niet vol te houden, dus ik had er toen ook veel minder plezier in. Maar ik bleef elke dag marktplaats in de gaten houden en opeens stond er een advertentie van een nieuwe privéstalling die geopend was bij mij in de buurt. Gelukkig had ik meteen gereageerd en sta ik daar nu al meer dan een half jaar naar volle tevredenheid. En eindelijk dus dichtbij huis.

Dus ik zou je aanraden om marktplaats in de gaten te blijven houden en bijv. de Bokt Markt e.d. en meteen te reageren als er iets voorbij komt wat goed klinkt. En een advertentie en/of topic op Bokt plaatsen. Verder kan je ook op Google Maps kijken waar mensen een bak bij huis hebben en daar langsgaan en gewoon vragen of ze ook aan pensionstalling doen. De aanhouder wint! :)

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:51

Goeie tips :D
Geef mijn oren en ogen dan ook de kost! En ben ook niet terughoudend in het vragen of evt.langsgaan
Hier op bokt staat een leuk topic..Show je huisvesting! *D
Van sommige plaatjes kan ik echt genieten..echter waar is het ( dat mis ik dus) zelf woon ik in Noord Holland en zie daar weinig stalling van...om maar wat te noemen
Misschien moet ik zelf maar een topic openen :D
Show je stalling in Noord Holland! {:}

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:57

Haha ja en dan open ik hem voor zuid Holland

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:49

:j :j :j
Echter nog nooit een topic geopend _/-\o_ help even.
Hoe wat waar....

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:51

Geen tijd om alle reacties te lezen, maar zoek iets waar je paarden zich top voelen! Ik ben in 2,5 jaar vijf keer verhuisd en op deze stal is ze zo veranderd. Eindelijk weer een vrolijke pony die zich thuisvoelt , ze racet niet meer door de bak en flipt ook niet meer met het buiten en binnne zetten. Een goede stalling vinden kan even duren , en ja ik had ook hoge eisen, maar als je hem eenmaal vind, echt dan ben je blij! succes!

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:55

btw ik sta in Noord holland :)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:56

Ik lees alleen maar eisen voor jezelf. Wat zijn de eisen voor je pony, zodat hij een goed leven heeft?
In ieder geval kun je het zoekgebied uitbreiden.