Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)en ze legt er ook gewoon stro overheen.
. De urine liep inderdaad wel goed weg maar ik kreeg de drollen met geen mogelijkheid goed weggeschept. De tanden van de riek zaten soms vast in het zand en de drollen schuiven er doorheen. Dan zou je met een schep oid moeten gaan werken denk ik? En ik vond de bodem ook best hard om op te liggen
dus ik heb er al snel toch stro overheen gedaan.
Sees schreef:Maar denk je dat stallen op zand meer zouden ruiken dan stallen met een bodem? Begrijp ik dat goed?
Caesar schreef:Sees schreef:Maar denk je dat stallen op zand meer zouden ruiken dan stallen met een bodem? Begrijp ik dat goed?
Klopt. Ik ben bang voor verzadiging en heb het idee dat het soort potstal principe meer kwaad dan goed doet. Echter als ik nu zou gaan tegelen dan loopt het of het erf of of ik kan het niet meer verschonen.
Sees schreef:Oké dan had ik het goed begrepen. Ik heb dit niet zo ervaren maar bij ons hebben de paarden slechts één winter op zand met daarop stro gestaan. Het jaar daarna hebben wij bestraat.
.
. Ik vond het uitmesten alleen erg lastig en het zand bleef ook wel nat van de urine, dat kun je dan niet wegscheppen. Wij hebben nu een putje achterin de stal. Een keer in de zoveel tijd gaan de hoge drukspuit er op en ik laat de stallen regelmatig een dag drogen, dat scheelt ook enorm.