Weides in Spanningsveld en Oostvaarders omg. Almere

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Weides in Spanningsveld en Oostvaarders omg. Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 20:56

Hoi,

Ik zie heel vaak weides in de buurt van Spanningsveld en ook een paar in Oostvaarders.
Nu ben ik op zoek naar een paard/pony om te verzorgen, en ben ik nogal nieuwsgierig, maar ik vind het best onbeleefd om zo hup dat land op te lopen dus doe het even zo! :o
Dus ik vroeg me af zijn mensen daar toevallig op zoek naar een verzorgster? Rijden is geen must!
Of staan daar paarden evt te lease? Een leuk Shetje is ook prima! Gewoon iets wat ik kan doen?

Wat zijn die weides eigenlijk? Zijn dat echt weides van mensen of is dat een weidegang waar je je paarden kan stallen etc?

Als iemand iets weet, ik hoor het graag! :)

SayaJones

Re: Weides in Spanningsveld en Oostvaarders omg. Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:01

Ik heb een stadsweide in almere buiten. Deze weides zijn echt van de mensen zelf, staan hier ook een aardige tijd op de wachtlijst voor (wij 15jaar :+ )

Als er mensen aanwezig zijn, kan je meestal gerust even roepen hoor. Of maak een brief en zet daar je telefoonnummer op en de vraag of ze nog iemand zoeken.

Verder hoort dit deels op de boktmarkt. Zet een advertentie op de boktmarkt en op marktplaats dat je een verzorgpaard zoekt, wie weet krijg je een reactie!

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:50

De weides zijn van de gemeente, maar worden gehuurd door particulieren; 1 of 2 per weitje. De grond wordt gehuurd, de stallen die er op staan zijn wel door de huurders gekocht.
Dus nee, daar kun je niet zomaar je paard stallen. Er wordt wel eens onderverhuurd, maar dat mag officieel niet.
Als je een verzorgpaard zoekt is het vaak toch het beste de mensen zelf aan te spreken en te vragen. Maar dan niet door dat landje zomaar op te lopen nee. Een briefje aan het hek is ook een goed idee ja.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:25

Overigens denk ik dat gezien je leeftijd het toch wel moeilijk wordt.. vaak zoeken mensen toch al snel naar iemand van een jaar of 17/18..