regendeken of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

isawessels00

regendeken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 17:32

Hoi hoi, ik had even een -misschien wel dom- vraagje, mijn verzorgshetlanders staan het hele jaar buiten, ze hebben een schuildakje in hun paddock&wei, alleen nu zit ik in een tweestrijd of ik ze in de winter even een regendekentje om moet doen, ze hebben waarschijnlijk wel genoeg aan hun vacht alleen binky gebruikt dat schuilhokje nooit, dus is hij altijd zeiknat, en als het dan ook nog gaat vriezen lijkt het mij wel koud. En die andere is 20 en ook niet hele ma 100% meer...

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:55

Ik zou er niet aan beginnen. Als je zorgt dat ze genoeg hooi kunnen eten om zich warm te houden hebben ze het echt niet nodig. En een regendeken drukt juist de haren plat, zodat wanneer je pony het koud krijgt zijn haren niet rechtop kan zetten om zichzelf warm te houden. Een regendeken biedt dus eigenlijk helemaal geen warmte. Als je echt bang bent dat je pony het koud heeft kan je er nog beter een winterdeken op leggen, maar met dit weer is dat echt niet nodig

melle_odet

Re: regendeken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:43

Nee niet doen, dan had je dat al in de herfst moeten doen.
Nu hebben ze zelf een wintervacht aangemaakt, als je daar een deken op gaat leggen dan gaat de vacht plat liggen en krijgen ze het juist koud.

De regen op de vacht is helemaal niet erg.daar is het voor gemaakt.

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:56

Als ze het koud zouden hebben zijn ze wel aan het bibberen en als je dat denkt even meten of ze koorts hebben. Ik denk dat de pony die niet in de schuilstal staat het niet erg vind om nat te worden en een vacht is waterdicht.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:06

Ik zou geen regen deken op doen, de pony's zijn gewend op buiten te staan en zullen het dus ook niet zomaar koud krijgen, zolang je maar genoeg hooi voert zullen ze het echt niet zo maar koud krijgen. Er zijn zat paarden die in de regen en zelfs sneeuw zonder deken buiten staan dus moet makkelijk kunnen