Wij hebben een lange tijd kleine baaltjes hooi gehad. Vraag me niet hoeveel kilo het was, maar ik gok dat het baaltjes van 20 kg waren. Eens in de 2 weken kochten wij 20 van deze baaltjes. We gebruikten er iets meer als 1 op een dag.
De paarden krijgen hier 3x per dag hooi, 's morgens een net(7u), 's middags een net(2u) en dan voor 's nachts 2 netten(9u). Om even een beeld te krijgen van een net, dit ziet er zo uit: https://24.media.tumblr.com/14596bb6d9d ... o1_500.jpg
Wij voeren dus niet echt een aantal plakken, meer op gewicht, maar we deden ongeveer 2 plakken in een net (het zijn wel dikke plakken, wij hadden ong. 5 plakken in een baaltje)
Nu heeft onze leverancier dus geen kleine baaltjes meer en moeten we dus overschakelen op grote balen. Volgens hem zouden wij nu langer moeten doen dan als met de kleine baaltjes. Maar wij doen er juist sneller mee
Een grote baal is bij ons op een week op... Volgens hem zouden we onbewust meer voeren, maar dat kan toch niet als ik altijd voel hoeveel erin zit? Moeten we echt gewoon even wennen aan deze grote balen of heeft hij het gewoon verkeerd?Ik weet het allemaal niet meer, help?

Zo'n 10 kilo per paard lijkt me meer realistisch. Het lijkt me dat dan grote baal hooi toch minder kilo's is.