Koker en penis ruin schoonmaken, hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bentee

Koker en penis ruin schoonmaken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:50

Hoi,

Zojuist was ik even bij mijn pony en ik vond zijn koker er dikker uitzien dan normaal.
Op een gegeven moment had hij zijn penis er ook uithangen en toen zag ik dat er korsten en wat loszitten vel? oid op zat.
Ik heb dit nog niet eerder gezien, hoe kan ik dit schoonmaken? kan ik die ''korsten'' er gewoon af halen? ik durfde er niet echt aan te zitten omdat ik bang ben dat ik hem pijn doe. Ik heb namelijk geen idee hoe vast dit zit.

Ik heb helaas geen foto kunnen maken...

Heeft iemand enig idee wat dit is en wat ik eraan kan doen? -O-

evelien11

Re: Koker en penis ruin schoonmaken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:32

De korsten kan je er gewoon afhalen. Let wel op dat je pony dit wellicht niet leuk vindt en uit reactie naar je trapt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:33

De koker heb ik ooit geleerd met washandjes en water met badedas. Maar zelf laat ik die badedas weg toch liever zonder zeep. Dus emmer lauwwarm water aantal washandjes, washandje in de koker, draaien en het volgende washandje (komt veel smerige zut uit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:49

Ik haal een fles glijmiddel bij de Welkoop, merk Amos. Mijn ruin trekt zijn penis direct weer in als ik de korstjes eraf wil halen. Het glijmiddel kun je gewoon in zijn koker smeren en als hij in en uit schacht, smeert het vanzelf uit, worden de korstjes zacht en vallen er vaak gewoon af.

Als de korstjes vastzitten dan is het eraf halen echt pijnlijk voor je paard, dus ik zou er zeker NIET aan trekken.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 16:55

Bedankt voor de tips! Ik kan hier echt wat mee! :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:56

De tips heb je al gehad,
Succes in ieder geval!

En kijk uit voor de hoeven ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:07

Bentee mijn paard vind het niet prettig maar laat het wel toe als ik het doe. Een ander mag het niet doen. Ik haal heel zacht en voorzichtig het geel weg als hij spontaan uitschacht en ik zie dat het nodig is. Ik prijs hem ondertussen de hemel in. Als hij hem wil intrekken en ik ben nog niet klaar dan zeg ik "nee nee....toe geef nog even" en fluit dan zachtjes en schuift hij hem weer uit. Ik was nooit en zit er nooit met zalfjes, olie enz. aan. Het vraagt over en weer even wat vertrouwen en inderdaad ook bij mijn ruin moet je voorzichtig zijn want natuurlijk wil hij zijn been naar voren doen en dan pak ik dat been dat naar voren komt en zeg, "nee, nee, braaf zijn". En dan gaat het meestal wel goed en laat hij het toe. UIteraard veel belonen tussendoor met stem en aaitjes onder zijn buik enz. Daarna krijgt hij altijd de echte grote beloning huk die we bewaren voor speciale gelegenheden (zijn hoofd in mijn armen en een echte stevige kroel) want hij vindt het gewoon echt niet fijn en is dan zo braaf geweest. Dan voel je hem genieten (en schacht hij spontaan een schone piemel weer uit) ;) .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:30

Probeer even de zoekfunctie... Zijn al héél veel topics over.

Zonder medische noodzaak zou ik er afblijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:01

Als je er altijd afblijft heb je een medische noodzaak in het verschiet.

Met alleen de koker schoonmaken ben je er niet, de meeste troep hoopt zich binnenin op (de boon) en die kan zo groot als een tennisbal worden.
Ruinen kunnen hier behoorlijk last van krijgen. Een ontsteking kan zelfs zover gaan dat ie zonder aanwijsbare reden kreupel gaat lopen.

Bij de ene ruin zal een jaarlijkse schoonmaakbeurt voldoende zijn, de ander zal 2 a 3x per jaar schoongemaakt moeten worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:05

DubbelDun, de boon? En wat bedoel je precies met binnenin?

Ik heb zelf bij mijn ruin vlakbij het plasgaatje eens een grote klomp vuiligheid weggepeutert (beetje kleinachtige substantie die stonk) Ter grote van een halve pingpongbal. Is dat wat jij ook bedoeld DD?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:12

@maartje: dat is idd de 'boon' . Maar de penis (of koker) is maar een klein deel van het geheel. De koker/peniszak is behoorlijk diep (40 cm is niks). Dus je moet echt een flink eind naar binnen wil je hem echt goed schoon krijgen. Met alleen de velletjes aan de buitenkant er af halen ben je er niet.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:13

1 of 2 keer per jaar schoonmaken met een beetje lauw warm water zonder zeep.
gewoon blote handen, want handschoenen worden glad en dan heb je geen grip meer op de fallus.
een washandje kan je ook gebruiken, maar niet te hard schrobben!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:15

Afpeuteren moet je mee oppassen want je kan als het erg vastzit de boel beschadigen.
Mijn paard doe ik soms even met babyolie en dat werkt heel goed, dan wordt het zacht en weer mooi schoon ook van binnen in de koker, maar sommige paarden zijn daar allergisch voor.
Je kan het dus ook met lauw water doen maar dat is wel lastiger omdat dat vette aangekoekte spul er dan moeilijker afgaat helemaal in de koker.
Mijn paard schacht altijd makkelijk uit dat scheelt wel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:23

TS, als je het idee hebt dat de koker dikker is dan normaal, dan zou ik even overleggen met de DA wat verstandig is om te doen.

Zonder aanwijsbare reden maak ik de piemel en koker niet schoon.
De buitenkant van de koker spons ik af als hij flink heeft gezweet, maar verder heb ik de indruk dat zolang het alleen droge velletjes zijn en ik verder niks bijzonders zie, ik er beter af kan blijven, dan verstoor ik ook niks.

Wel "wip" ik een paar keer per jaar de opgehoopte smegma eruit. Hij maakt dat veel aan, dan zit er echt een flinke knikker. Zal wel komen omdat hij veel zweet en lui is qua uitschachten.
Hij trekt zijn piemel wel in als ik dit wil doen, maar kan er toch vrij gemakkelijk bijkomen en dat accepteert hij ook.

Maartje, met een beetje handigheid wip je de boon er in een keer uit en blijven er geen restjes achter.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 20:28

Mijn ruin heeft dus net als Maartje ook vlakbij zijn plasgaatje een klomp vuiligheid wat ik op korsten vind lijken...
Ik ga het morgen proberen voorzichtig schoon te maken met lauw warm water en een schoon doekje.
Hoop dat hij zijn piemel er dan ''uithangt''.

Maar hoe diep zit die vuiligheid in de koker zelf dan? Gaan jullie er gewoon met de hand in en voel je het dan zitten??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:35

juist voorzichtig zijn zonder handschoenen, met je nagels kun je de zachte huid snel beschadigen

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:35

Wij hadden een ruin die we altijd met royaal glijmiddel van de Welkoop in smeerde en
dan heel rustig met de slang met lekker lauw water schoon spoelen.
Door het spoelen komt er dan echt enorm veel vuil mee naar buiten.
Paard zal er even aan moeten wennen, maar die van ons stond dan gewoon te genieten.
Geen koud water maar lauw water !
Succes ermee !

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:37

wij hebben laatst trouwens zeep vrije zeep van sebamed gebruikt, goed ingezeept, even laten inwerken en daarna goed schoon gespoeld.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:38

Domosedan gel, vaseline en lauwwarm water. Dat eerste is voor die van mij althans een must, omdat hij hem anders al intrekt als je er alleen al naar kijkt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:42

wat is dat voor iets domosedan?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:47

Iets als tranquigel of sedalin. Werkt gewoon geweldig. Je geeft de hoeveelheid voor zijn lichaamsgewicht als je wil dat ze echt slapen (voor het scheren) of een beetje als je wil dat ze meer ontspannen. (en hun ding dus laten hangen) Je moet het een half uur laten inwerken (je ziet ze inslapen) en daarna heb je een paard dat niet meer beweegt 1,5 lang. Door tranquigel brak die van mij gewoon heen helaas. En bij Domo werkt het 1,5 uur prima en daarna worden ze sneller wakker en zijn ook weer snel goed ter been. Ik doe dus 3/4 spuit voor het scheren en de rest bewaar ik voor de schoonmaak beurt van pielmans.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:35

qua ontspanning om de piemel te laten hangen is het een top idee, verder zijn onze eigen mannen super zoet en zie ik dat niet zo zitten.

shetlander88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:37

Had mijnes ook insmeren met babyolie ;)

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:42

@bentee stiekem moet ik best wel lachen om jouw profielfoto vooral in deze context :+
Al mijn tips zijn al gegeven, washandje, beetje babyolie, uitspoelen met lauw water..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:54

Woogy schreef:
qua ontspanning om de piemel te laten hangen is het een top idee, verder zijn onze eigen mannen super zoet en zie ik dat niet zo zitten.

Je moet het ook alleen doen als er verder geen optie voor is. Ik geef deze gel ook alleen als het nodig is en aangezien ik hem één keer per jaar scheer maak ik ook één keer per jaar zijn piemel schoon, ik bespaar mezelf en hem een regelmatige schoonmaak als ik eerlijk moet zijn, anders had ik een paar tubes per jaar nodig om hem iedere keer het zaakje te laten hangen en mogen aanraken. :P