Boodschap aan passanten bij paarden/ponies op de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wordsarewind

Boodschap aan passanten bij paarden/ponies op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:31

Een vriendin van mij heeft een paar shetjes, die af en toe weidegang krijgen bij een bevriende boer, waar meer ponies staan. Dit is midden in de provincie op een dijk, waar ook wandelaars een ommetje maken.

Die wandelaars zien die ponies als uit de kluiten gewassen eenden, want er gaan gewoon regelmatig bonken wit brood, suikerklonten, slappe wortels, rotte appels en ander restvoedsel met de juiste bedoelingen dat hek over. En er wat van zeggen als je het ziet... is natuurlijk een grote bek terug krijgen 8)7

Nou is het natuurlijk ondoenlijk om de hele dag controle te houden wat zo'n dier op een dag opeet, met het risico (in het gunstige geval) dat ze te dik worden, of misschien zelfs wel ziek.

Ik stelde voor dat ze een soort collectebox aan de hekken hangt met een gelamineerd papier dat mensen de paarden gewoon echt niet moeten voeren, en als ze graag willen verzorgen maar een donatie moeten doen. En als het blijft doorgaan, het lokale sufferdje te bellen voor een sappige dorpsrel.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat jullie niet ook soortgelijke problemen hebben gehad: Heeft iemand goede tips of adviezen? Of gewoon een verhaal van een aanvaring?

Mona2008

Re: Boodschap aan passanten bij paarden/ponies op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:59

Hier het zelfde probleem, niet voeren aub. aan het hek gemaakt, helpt allemaal niks, bij het zien van voeren, vraag ik netjes of ze dat niet willen doen, omdat ze al zo tonnetje rond zijn, ze doen er niks op uit, hek van 2 meter hoog, word er nog over heen gegooid ik weet het ook niet meer, hoop dus ook dat iemand nog een gouden tip plaatst!

Cocohannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:01

ik heb het ook gehad .
maar ik hangde aan het hek een blaadje met : niet voeren tandpijn !!!
dan denken de mensen oei die pony of paard heeft tandpijn terwijl dat niet waar is . :D
en dan gaan ze niet voeren (normaal gezien)
groetjes:
cocohannah *\o/*

Wordsarewind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 15:13

Cocohannah schreef:
niet voeren tandpijn !!!
dan denken de mensen oei die pony of paard heeft tandpijn terwijl dat niet waar is . :D
en dan gaan ze niet voeren
Slim gevonden!

Cocohannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:17

danku wel

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:17

Inderdaad een bordje erbij hangen dat ze speciaal dieet hebben omdat ze anders ziek worden (hoefbevangen, is natuurlijk ook niet zo raar als ze zoveel gevoerd worden, dus je liegt er niet mee ;)).

Cocohannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:18

ja hihi

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:20

Bij ons in de buurt hing een bordje: "lieve mensen wij worden goed gevoerd door ons baasje en worden erg ziek van uw goed bedoelde bijvoeren. Dus niet voeren AUB".

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:23

Ik heb er ook een bloedhekel aan als ze mn paard van alles geven... Zelf ben ik supervoorzichtig met wat ik hem geef, omdat hij heel gevoelig is voor suikers en zetmeel. Zelfs bij een heel klein beetje is het te merken aan hem... Gelukkig staat hij nu niet meer langs de straat, maar je vind inderdaad van alles in de wei. Tenminste... als je snel genoeg bent :D Ik ga elke passerende hond toch ook geen chips geven?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:25

Ik heb een plaatje van een enorm obesitas persoon er hangen met de tekst:

Als jullie allemaal nog eventjes doorvoeren heeft mijn paard net zoveel vetgehalte als dit persoon:

Afbeelding
(zo'n plaatje heb ik ongeveer)

Denkt u dat dat gezond is? nee?
waarom zouden paarden dan wel tot bolletjes vet gevoerd moeten worden? Ook paarden hebben last van te veel eten en kunnen niet altijd overal goed tegen,
Als u uw groenafval kwijt moet moet u dit in de bak doen, wat mijn dieren zijn niet uw afvalverwerkers!

(excuses als dit schokkerend is, maar blijkbaar willen mensen het anders niet zien of begrijpen ze niet dat dieren ook te dik kunnen worden)

Dit werkte bij mij super :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:29

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:30

Ik heb langs de dijkwei hier een bordje ophangen met daarop iets van:

Beste dierenliefhebber,

wij krijgen genoeg goed voer en lekkers van ons baasje, van uw goedbedoelde extra hapjes krijgen we buikpijn. NIET voeren dus a.u.b. Bedankt!

En dat werkt eigenlijk prima, ik hoor regelmatig mensen tegen kinderen, of kinderen tegen ouders zeggen dat ze niet mogen voeren omdat dat niet goed is voor de paardjes.

Mensen blijken dit heel goed op te pakken :j

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:34

Ik werk bij een kinderboerderij en daar hebben ze een prullenbak buiten het hek staan. Mensen die brood of groen over hebben kunnen het in de emmer doen. De medewerkers van de kinderboerderij kijken dan wat geschikt is voor welk dier en wat helemaal niet geschikt is gaat weg. Daar werkt het goed!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:44

Niet voeren speciaal dieet of allergie erbij. Dat maakt meer indruk

Cocohannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:48

ik heb ooko wel eens gedaan :
Dag beste mensen ,
hoe graag jullie de ponys ook voerne
ze heeft tandpijn en is op dieet

terwijl het niet waar is

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:50

Een bordje met daar op, verboden dood te voeren.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:35

ik heb ook een bordje aan het land hangen. Dat liever niet voeren mmdat ik dan niet weet hoeveel als paard krijgt en dat hij dan ziek wordt.

mensen zijn hardnekkig hoor, is net leuk.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:37

Kun je niet op een bordje een verhaal opdissen dat je al een pony hebt moeten laten inslapen wegens koliek. En dan kort uitleggen wat koliek is?
Kort maar krachtig toch?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:40

Precies hierom ben ik blij dat mijn paard niet aan een weg staat.. Ik zou inderdaad een bordje ophangen met niet voeren en daar een of andere nep reden bij zetten, bv een ziekte of tandpijn.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:18

Iris82 schreef:
En dat plaatje heb je gewoon van internet afgeplukt? Ook sjiek. :')

TS: misschien kun je hier nog wat inspiratie opdoen: [PP] wie weet een leuke 'niet voeren' tekst voor een bordje?

Maar het werkte super..
zelfs als ik in de wei stond om poep te scheppen(tja je weiland wil je schoon houden, dus dat doe ik minimaa 1x per week) kwamen er mensen op mij af om sorry te zeggen, omdat ze nooit begrepen hadden dat paarden ook snel te dik kunnen worden en dat dat slecht voor hun gezondheid is..

mensen denken gewoon niet serieus over dieren als over mensen :j
(als je het uitlegt op basis van per dag 10 hamburgers te veel, snappen ze het gelijk, haha
en tja, obesitas doet mensen schokken :')

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:13

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:16

Ja, ik zou inderdaad gewoon een plaatje met "niet voeren" neerzetten en dan erbij zetten dat ze kunnen bijten of dat ze anders ziek worden of zo :).
Heel herkenbaar, ik ken genoeg oudjes die denken dat een paard even als compostbak dient :')