wei zonder stroom!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FotosbyElles

wei zonder stroom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 18:48

Hallo allemaal,

Ik moest dit vragen voor een vriendin. Ik ben opzoek naar iets om mijn wei tijdelijk van stroom te voorzien. Sinds er een bouwproject is opgestart, en een van de mannen het stroom heeft afgesloten door wat hij zegt een ongeluk, heb ik iets nodig om mijn paarden binnen de wei te houden. Er is geen stroom in de omgeving. Welke apparaten zou ik moeten aanschaffen.

Alvast bedankt

capopjekop

Re: wei zonder stroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:51

Als je een stroomapparaat hebt wat op accu werkt en een (auto)accu dan ben je al een heel eind. Ik neem aan dat je de aardpen etc al gewoon aanwezig is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:57

Als de stroomaansluiting door een ongeluk berschadigd is, dan eis je toch dat dat op kosten van die bouwjongens hersteld wordt? En wel rap, binnen 24 uur? Dan ga je toch niet zelf kosten maken voor een accu-apparaat?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:59

Daar heeft Ibbel wel een punt idd.

StalNollie

gewoon een paddenstoel stroom ding aan het draad maken en klaar.

Lynn_Nikita

accu apparaat kopen, of idd zorgen dat er zsm weer stroom komt, is een kabel geraakt of wat is de reden dat de stroom het niet meer doet?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:02

Ik heb een draagbaar apparaat (made in Holland, toevallig) waar de aardpen al aan zit en die op een grote batterij gaat.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:06

Als de paarden gewend zijn aan het schrikdraad is de kans groot dat ze niet eens merken dat de stroom er tijdelijk af is. Als het dus van heel tijdelijke aard is, zou ik niets aan gaan schaffen.

Tenzij je te maken hebt met paarden die altijd hongerig zijn ofzo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:07

Of met shetlanders :')

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 19:08

Nou daar hebben jullie helemaal gelijk in. Daarom geef ik de rekening ook aan hen. Lusitana, wat is het merk van jou apparaat.

Een paddestoel word vrij rap gestolen hier in de buurt maar het is het proberen natuurlijk waard. Het gaat hier overr twee hengsten en ik heb nu tijdelijk stroom van een oude accu. Maar die geef het morgen denk ik op.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:09

Dan kun je die accu toch opladen?

Ik zou niet zomaar de rekening overhandigen. Eerst even vragen of ze het niet meteen kunnen oplossen en dat je anders de kosten op hen wil verhalen. Dan hebben ze nog zelf de keus hoe ze het oplossen.

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:11

Jeetje lekker dan.. inderdaad de rekening bij hun neerleggen en eisen dat ze het betalen!

Ik heb ook 2 accu apparaten, ik heb de paddock master en een groter apparaat van Gallagher (volgens mij is die paddock master dat ook..) Ik haal de accu's bij de welkoop daar hebben ze verschillende maten en merken.
Deze accu's gaan bij mij minimaal een half jaar mee.
Succes!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 19:15

Capopjekop opladen zal niet zo handig gaan. Hij is ruim 6 jaar oud en komt uit een oude auto. Hoe ik het in elkaar heb geknutseld is een raadsel.

Het grappige, die heren denken dat de twee jonkies dom zat zijn om het draad te laten rusten. Ik weet dat eentje zichzelf eruit houdinied als ik hem niet tegen houd.. Ik ga nu de baas van heel dit amateur bedrijfje bellen en zeggen wat deze heren hebben gedaan.

Ik zal ook eens op de welkoop site kijken!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:20

Shamanqueen schreef:
Nou daar hebben jullie helemaal gelijk in. Daarom geef ik de rekening ook aan hen. Lusitana, wat is het merk van jou apparaat.

Koltec. Ik heb zelf wat kurkeiktakken gebruikt om hem onzichtbaar te maken van een afstandje omdat het lichte groen erg opviel, maar je kunt iets anders doen om te camoufleren om hem in je eigen omgeving op te laten gaan. Passende batterij koop je erbij. Hij kan ook op een accu werken. Ik was iets van 160 euro in totaal kwijt, maar in Nederland zelf zijn ze vreemd genoeg duurder. Er zit ook nog een bordje "pas op schrikdraad" bij voor aan het draad/lint.

Afbeelding

http://www.koltec.nl/apparaten/batterijapparaten/ec20

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:23

Jij hebt zonder accuapparaat een accu aan je schrikdraad geknoopt? Lijkt me niet werken (en niet ongevaarlijk!) en daar loopt je accu uiteraard rapido leeg van. Iets anders dan continu stroom op je draad gezet hebben kan ik me er niet bij voorstellen nl.

Maar als je nu een 220 apparaat hebt dat niet gestolen worden, waarom kan je dan geen batterijapparaat neerzetten zonder risico op diefstal?

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 23:19

Nou, ik moet nog eerst kijken of die niet gestolen word. Wat moet ik anders er heel de nacht bij blijven zitten? Deze twee heren heb al heel wat op hun kerfstok. Daarom moet ik er vannacht ook uit om een keer te controleren. Ik heb er morgen nog eentje nodig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:23

euh.. staat er niet een verschroeiende klap stroom nu op je draad????

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:17

Zoek of Marktplaats of bij een 2e hands zaak een metalen kist waar je een slot op kunt doen. Bevestig deze aan een houten paal van je omheining (van binnenuit). Gaatje voor de stroomdraden boren en je kunt je stroomapparaat veilig bij de wei laten.

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:22

Mijn apparaat is helaas ook eens gejat.. Ik heb nu zelf een waterdichte bak gemaakt waar mijn draden langs de deksel door naar buiten gaan. Hij zit niet op slot en is fel geel met een rode deksel maaarr.. sinds die daarin zit word er niks meer gejat bij mij :) Misschien ook omdat ik al bij meerdere mensen heb aangegeven aangifte te gaan doen als er weer iemand ongevraagd in mijn wei komt of als er iets gejat word.

__jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:41

Ik heb nooit stroom bij mijn weilandje gehad. Dus ik had een accu, niks geen problemen mee gehad hoor. Prima!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:40

Dubbeldun dat is een heel goed idee van jou zeg! Meteen aanschaffen. Ik heb gereageerd op iets van een paddestoel. Nu eerst kijken of ik hem fatsoenlijk kan aansluiten!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:36

capopjekop schreef:
Of met shetlanders :')

Dat is hetzelfde :+

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 10:26

Eindelijk heb ik een paddestoel van koltec gehaald. Aangesloten en ja hoor hij werkt perfect! De mannen hebben hem gehelemaal terug betaald en dar ben ik ook heel blij mee :) bedankt allemaal

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:37

Super dat het zo opgelost kon worden!