Heb even getwijfeld of ik dit topic wel moest openen...
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn met paarden waar de omheining niet hoog genoeg voor is en er dus gwn lekker overheen springen als er buiten de wei iets interessanter is?
Ik heb sinds december een paard erbij en eerst bleef hij gewoon braaf op zijn stukje wei (waar hij samen met onze shet staat). maar toen de pony's + ander paard ontsnapt waren heeft meneer ontdekt dat over de omheining springen toch wel erg leuk is....

Toen stond de omheining nog op 1m dus meteen naar 1,30m verhoogt.
Maar helaas toen ik het avond eten voor de paarden aan het klaarmaken was stond meneer alweer achter me te kijken wanneer hij zijn eten mocht.

Nu staat hij op school en daar staat de omheining op 1,50 (en dat is een houten omheining met een stroomdraad boven) en de modder voor het hek zak je miss wel 10 cm in weg (heel zwaar om door te lopen dus).
Maar toen ik hem woensdag weer op wei had gezet en de paarden in de wei naast hem naar binnen werden ging hij heen en weer racen en hinneken, ik had er al een slecht gevoel bij en was even aan het kijken of hij het uit het hoofd hield om te springen.
Maar daar ging hij uit een drafje hup erover en weg was hij... gelukkig kon een leerkracht hem opvangen.
Ik dacht omdat mijn touw nog bij de wei lag en ik mijn poetskist nog uit mijn kast moest halen hem nog 2 min terug te zetten, hij galoppeerde terug de wei in en toen ik 3 meter verder was gelopen zag ik hem alweer naar het hek kijken...

En ja hoor hij zette een sloom sukkeldrafje in bijna stap en hup erover met 20cm overschot

Ik geloofde mijn eigen ogen niet.
Toen hij door een ander meisje was gevangen heb ik hem maar naar de poetsplaats gebracht om zijn benen af te spuiten en terug op stal te zetten.
Volgende keer als hij op wei gaat ga ik zorgen dat er paarden naast hem blijven en ze er samen (of hij eerst) eraf gaan in de hoop dat hij er dan niet over springt.
Pfff hij laat wel zien dat hij goed kan springen maar of ik hier nou zo blij mee moet zijn...
Ik vroeg me nu af of er meer mensen zijn met zoon geval op stal?
En hoe houden jullie je paard tss de hekken?
gr,