Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dierenarts vertelde dat het niet besmettelijk was voor je shet
dat het vooral bij tinkers friezen en trekpaarden voorkomt. en heel zelden bij shetlanders. judith_irene schreef:Mijn paard staat nu wel even apart. Vandaag wordt ze voor de laatste keer gewassen met sebacil en dan mag ze morgen weer de groep in.
Maar of het echt noodzakelijk is weet ik niet. Er kan tenslotte al lang een besmetting hebben plaatsgevonden. Bij mijn paard hebben we er voor gekozen om haar apart te zetten omdat ik op een pensionstal sta en we dus met meerdere eigenaren te maken hebben. Puur uit voorzorg en om er alles aan gedaan te hebben om besmetting te voorkomen, hebben we haar apart gezet.
Verder moet je ook alles ontsmetten en wassen. Borstels, je eigen kleding, dekjes, dekens, de (inloop)stal, alles!
jolleknol schreef:ey rhode. de schurfmijt is nu in beginnend stadium en ze heeft er een prik tegen gehad! en vorig jaar had ze het nog veel erger door die deken en toen oilily het ook nietDierenarts vertelde dat het niet besmettelijk was voor je shet
dat het vooral bij tinkers friezen en trekpaarden voorkomt. en heel zelden bij shetlanders.
en tsjaa dierenarts weet ook wel wat ze zegt
maar je mag dr weg houden bij jol maar weetje, dan ben je nu al weer allang te laat want dan had ze het nu al gehad hoor.
maar ze blijven wel lekker samen staan, hoor, ze zijn zulke dikke vriendinnen, daar past zelf geen welhs tussen, hè Yvon
en vorig jaar 3 prikken en nu 1 en over paar weken nog een prik. en weer gaan wassen want hebben we vorig jaar ook gedaan
nu waren we er op tijd bij want ze heeft nog maar een klein kaal plekje op haar achterbeen
en dierenarts zegt niet zomaar dat het niet besmettelijk is. weet ook niet waarom me tinker het nu weer heeft want vorige jaar was het door haar deken (ging broeien er onder) en was ze iets te ligt kwa gewicht en nu geen deken en lekker een dikke buik maar toch weer schurftmijt
en dierenarts dacht dat het toen door haar weerstand kwam omdat ze wat te dun was. en nu niet. dierenarts weet heus wel wat ze zegt