Enkele weken geleden, toen het nog abnormaal warm was voor de winter, haalde ik mijn paard van de weide en merkte ik bij het borstelen dat hij allerlei kleine vliegjes op zijn koker had hangen. In de zomer heeft hij ook altijd zulke vliegjes, dus ik wreef ze er gewoon af, maar toen deed hij lelijke oren op me en maakte hij aanstalte om te schoppen. Ik vond het nogal vreemd omdat ie in de 6 jaar dat ik hem heb nog nooit zo gereageerd heeft als ik aan zijn koker kom, maar dacht achteraf dat hij gewoon gevoelig was van die vliegjes.
Vandaag was ik hem aan het borstelen, en toen ik in de buurt van zijn koker kwam tilde ie weer zijn been op en keek hij mij heel lelijk aan. Ik heb toen geprobeerd om hem over zijn koker te voelen om te zien of er ergens iets niet juist zat (niet verkeerd denken hoor

Ik weet niet goed wat er aan de hand is, vooral omdat hij dit gedrag nooit vertoont heeft.. Het wijst erop dat hij pijn heeft aan zijn koker, maar ik kan niets abnormaals zien of voelen. Herkent iemand dit gedrag? Zou ik hiermee naar de DA gaan?
Alvast bedankt!