Heb ik daar echt op?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Heb ik daar echt op?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 15:17

Hallooow iedereen,ik heb dus een ideale winkel gevonden om een mooi zadel te kopen en heb dus beslist om dat te doen.'t Is voor een lage prijs(aktie!)en ga ik dus een zadel halen.Maar zelf heb ik géén paard,maar berijd en verzorg friezen.....Dus mijn ouders hebben gezegd dat ik dan eigenlijk niet voor de hele prijs moet betalen want 't zijn mijn paarden niet!!Heb ik daar recht op om dat tegen de eigenaar te vragen?Zelf heb ik er ook over nagedacht en eigenlijk vind ik van wel,want de zadels die hij daar heeft,zijn al oud en zijn springzadels!!(Terwijl ik dressuur rijd!!)Daarmee dat ik dus wil overgaan naar een nieuw dressuurzadel!!Wat vinden jullie ervan?!!Alvast bedankt!!!!!!
*LOL* OK dan! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.........
p.s.:IEDEREEN VEEEEEL SUCCES MET DE EXAMENS!!! Boos! OK dan! *LOL*


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:20

ik zou eerst naar de eigenaar toe gaan..vertellen dat je geen lekker dressuur kan rijden met spingzadels..
dat je ee aktie hebt gevonden voor een zadel..of hij daat intresse in heeft..
eventueel stel je voor de helft mee te betalen,
maar let wel op..stel dat je stopt met rijden..van wie word het zadel dan he !
succes !

Karaat_the_newforest op Instagram

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:39

Ik zou nooit een zadel gaan delen, om dezelfde reden als Saskia9 zegt. Van wie is het uiteindelijk als je zou stoppen?? Eerst zou ik proberen of de eigenaar het wil kopen en als die het niet wil kopen maar je wilt het zelf echt wel heel graag hebben zou ik het gewoon zelf kopen. Wel zou ik dan ook eerst overleggen met de eigenaar, want misschien wil die wel helemaal niet dat er een ander zadel op zijn paard komt te liggen!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:44

Het hangt er vanaf, als jij die paarden echt traint en naar een hoger niveau brengt vind ik wel dat je hulp kan vragen aan de eigenaar. Als je er eigenlijk gewoon wat mee rijdt en de eigenaar vooral jóu er een plezier mee doet, is dat eigenlijk iets om al heel blij mee te zijn, en vind ik niet dat je ook nog moet vragen om mee een zadel voor jou te bekostigen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:21

Ik denk dat je blij mag zijn dat je uberhaubt mag rijden...
Als je een eigen paard hebt, dan is het vroeg genoeg om een eigen zadel te kopen. Ik heb geen bijrijdster meer, maar als zij met het idee was gekomen om een eigen zadel voor Stan te kopen, dan denk ik dat ik lichtelijk was gaan flippen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:28

Ik denk toch dat je zelf een zadel moet kopen als je niet tevreden bent met het zadel dat je nu mag gebruiken.
Klinkt al snel ondankbaar imo als je gaat vragen of hij een nieuw zadel wil kopen, omdat je op deze niet zo lekker rijd. Hij zorgt er tenslotte wel voor dat je kunt rijden, door zijn paarden en toebehoren aan jou te "geven".

Daarbij komt ook nog dat probleem wat Saskia9 al zei. Wat doe je met het zadel als je stopt?
Ik zou het lekker zelf kopen als ik jou was. Als je straks met die paarden stopt en met andere paarden bezig gaat, heb je tenminste je oude vertrouwde zadel nog.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:30

Tsja... k weet niet hoe je rijd..... breng je de paarden uit, rijd je er recreatie mee, hoe vaak rijd je, deel je mee in de kosten?
Als je mee deelt in de kosten vind ik dat dat je zeker recht heb op een nieuw zadel. Ook als je de paarden uit brengt of vaker in de week rijd. Is dit niet het geval dan zou ik gewoon vragen aan de eigenaar of ie een nieuw zadel wil kopen. als hij dat niet wil heb je dan denk ik pech gehad en komt het op jou aan om een nieuw zadel te kopen Lachen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-03 19:32

Bedankt om al snel te reageren.Ik zal zoal zeggen hoe 't ineen zit...IK rij 3 à 4 keer per week op vele paarden en ik verzorg alle paarden maar ook doe ik de stallen,we hebben pas alle stallen terug geschilderd,hou alles proper,.....Daarom vind ik toch wel dat ik daar recht op heb om dat te vragen! En ja,ik krijg les van een instructeur die op hoog-niveau rijdt(dressuur!)dus ik kan wel ver geraken met de paarden! *LOL*
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:36

Ik heb zelf de regel dat mijn vriendin blij moet zijn dat ze alles met mijn pony mag. De pony heeft alle spullen, als zij mooiere/nieuwere wil, moet ze dat zelf kopen.
Je kunt het altijd vragen, maar het lijkt mij wel handig om zelf te kopen. Heb jij tenminste alles te zeggen over het zadel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:05

Tsja, wat is "recht op hebben" ?
Ik vind dat je in principe nergens recht op hebt
Je verzorgt de paarden een aantal dagen in de week, en in ruil daarvoor mag je rijden (of heb ik het verkeerd begrepen ?).

Als je echt een beroerd zadel hebt, dan zou je misschien aan de eigenaar voor kunnen stellen dat je graag zelf een ander zadel wilt kopen.
Als hij genegen is om mee te betalen, dan zal hij je dat vast wel laten weten Knipoog
Ook als hij niet mee wil betalen, zou ik toch eerst vragen of het mag; misschien heeft de eigenaar wel bezwaar.
Mocht de eigenaar mee willen betalen, maak dan goede afspraken over wat er gebeurt als je ooit stopt met rijden.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:49

Ik zou of hem helemaal alleen kopen of helemaal de eigenaar.
Als je hem half koopt dan kan het gebeuren als je ooit weg moet/gaat bij hun dat je het zadel achter moet laten.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef en 26 bezoekers