Vandaag op mijn werk hadden we een nieuwe partij honden shampoo binnen gekregen. Namelijk de shampoo's en conditioners etc van pet head .
Ik heb even gekeken en rond gevraagd of dit echt goede shampoos zijn. En ja mensen waren hier erg tevreden over. Het ruikt lekker en wat er op staat is echt waar

Zo hebben ze shampoos voor witte honden die ze ook echt wit houd, shampoos speciaal voor in de rui zodat het het bevorderd en nog veel meer.
Nu vroeg ik me af of je honden shampoos ook op paarden kan gebruiken en ze hier geen irritaties en andere huidklachten van krijgen. Ik weet namelijk dat paarden net als honden een andere PH waarde nodig hebben en dus geen mensen shampoos kunnen ( vaak word het wel gedaan nog. Ik doe het nu ook maar niet vaak want dit belemmerd dus het talg productie etc)
Maar is dat van honden ook heel anders dan paarden ? Anders lijkt het me wel waard om is een duurder flesje te kopen mits dit wel kan natuurlijk. Dit met rede dat de meeste paarden shampoos na mijn idee niet goed werken en anders echt veelste duur zijn. Dit kan ik me niet veroorloven dat heb ik liever in mijn spaarpotje voor onverwachte kosten
Ik weet dat pet head bezig is met een shampoo lijn voor paarden echter duurt dit nog een tijdje voor het uit is.

Nooit problemen mee gehad. En die gebruik ik ook allebei voor de hond.. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hondenshampoo dan wel slecht zou zijn voor paarden.. maar het lijkt mij eigenlijk erg duur. Ik heb een fles hondenshampoo van ruim 30 euro..