Honden shampoo op paarden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Honden shampoo op paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 22:09

Hallo,

Vandaag op mijn werk hadden we een nieuwe partij honden shampoo binnen gekregen. Namelijk de shampoo's en conditioners etc van pet head .

Ik heb even gekeken en rond gevraagd of dit echt goede shampoos zijn. En ja mensen waren hier erg tevreden over. Het ruikt lekker en wat er op staat is echt waar :)

Zo hebben ze shampoos voor witte honden die ze ook echt wit houd, shampoos speciaal voor in de rui zodat het het bevorderd en nog veel meer.

Nu vroeg ik me af of je honden shampoos ook op paarden kan gebruiken en ze hier geen irritaties en andere huidklachten van krijgen. Ik weet namelijk dat paarden net als honden een andere PH waarde nodig hebben en dus geen mensen shampoos kunnen ( vaak word het wel gedaan nog. Ik doe het nu ook maar niet vaak want dit belemmerd dus het talg productie etc)

Maar is dat van honden ook heel anders dan paarden ? Anders lijkt het me wel waard om is een duurder flesje te kopen mits dit wel kan natuurlijk. Dit met rede dat de meeste paarden shampoos na mijn idee niet goed werken en anders echt veelste duur zijn. Dit kan ik me niet veroorloven dat heb ik liever in mijn spaarpotje voor onverwachte kosten

Ik weet dat pet head bezig is met een shampoo lijn voor paarden echter duurt dit nog een tijdje voor het uit is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:13

Een voormalig stalgenoot had een fewspot appaloosa, bijna helemaal wit, en zou aan een keuring meedoen.
Hondenshampoo voor witte honden was goedkoper dan paardenshampoo dus hij dacht slim te zijn en zijn paard met hondenshampoo te wassen. Resultaat was een gigantische uitslag, dure dierenartskosten en geen keuring omdat het dier zo onder de korsten zat dat je daar met je goede fatsoen niet op een keuring mee kon verschijnen.

Een paardenhuid heeft een andere samenstelling dat een mensenhuid of die van een hond. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Van welk merk die shampoo was weet ik niet, maar echt, het risico zou ik niet lopen.

Ik zou het zelf dus niet doen.

Wil je shampoo dat gele vlekken verwijdert, gebruik dan Cowboy Magic, shine in yellow out shampoo.

Team_Sublime

Re: Honden shampoo op paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 22:15

Oke bedankt cassidy dat wilde ik even weten. Dan koop ik dit niet :) vandaar mijn vraag. Als het goed werkt en goedkoper is is het natuurlijk altijd meegenomen haha maar anders waag ik me er niet aan

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:16

De shampoo van CM is dan weliswaar duur, maar kan je heel goed verdunnen, waardoor je veel minder nodig bent, is ook voor een aantal andere paardenshampoo's prima te doen.
Overigens gebruik ik vaak nog gewoon mensen-shampoo voor de paarden, en als ze geen gevoelig huidje van zichzelf hebben, heb ik er tot nu toe nog geen problemen mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:22

Mensenshampoo gebruik ik voor staart (onder staartwortel) en manen. Voor het lijf toch echt paardenshampoo. Dat schuimt minder en is makkelijker uit te spoelen. En is er speciaal voor ontwikkeld.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 22:24

Ja ik zit toch te denken een keer CM te kopen en dan maar lekker zuinig aan ermee te doen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:27

Ik gebruik altijd zilvershampoo voor m'n paard, ook gewoon de mensenshampoo van de kruidvat. En daarnaast vaak Badedas, dat ruikt zo lekker :D Nooit problemen mee gehad. En die gebruik ik ook allebei voor de hond.. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hondenshampoo dan wel slecht zou zijn voor paarden.. maar het lijkt mij eigenlijk erg duur. Ik heb een fles hondenshampoo van ruim 30 euro..

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:29

ik gebruik ook hondenshampoo voor mijn paarden, een schimmel en een vos. Nooit problemen mee gehad. Ik heb diverse merken al gebruikt, wel altijd voor de witte vacht, omdat ik witte honden heb. Hondenshampoo is voor mij ook nog eens goedkoper, kan in grotere hoeveelheid inkopen omdat ik een kennelnaam heb.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:30

Ik gebruik ook zilvershampoo van kruitvat. Werkt perfect en heb nog nooit uitslag oid bij mn.paarden gehad

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:32

Pet head is een heel goed merk, maar een hondenvacht/huid zit toch anders in elkaar dan die van een paard.

Het is inderdaad prijzig per verpakking, maar het is zeer geconsenteerd, en je hoeft er dus heel weinig van te gebruiken ;-)

Ik zou het risico niet nemen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:32

Ik kan het me trouwens zeker wel voorstellen dat een paard allergie's reageerd op hondenshampoo, of welke andere shampoo dan maar ook, maar dat wil niet zeggen dat, dat met paardenshampoo niet gebeurd was.
Overgevoeligheid komt natuurlijk wel met regelmaat voor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:02

8nnemiek schreef:
Ik gebruik altijd zilvershampoo voor m'n paard, ook gewoon de mensenshampoo van de kruidvat. En daarnaast vaak Badedas, dat ruikt zo lekker :D Nooit problemen mee gehad. En die gebruik ik ook allebei voor de hond.. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hondenshampoo dan wel slecht zou zijn voor paarden.. maar het lijkt mij eigenlijk erg duur. Ik heb een fles hondenshampoo van ruim 30 euro..

Tea Tree Shampoo voor paarden (1L) kost een derde. Iets meer dan een tientje met stickerkorting:

http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 0451/55104

Cowboy Magic Shine in Yellow out (1L) kost net ietsje meer, maar nog onder de 15 Euro, met stickerkorting.

http://www.agradi.nl/cowboy-magic-shine ... -944ml.htm

Zelf goede ervaring met de rosewater shampoo (1L):

http://www.agradi.nl/cowboy-magic-rosew ... -944ml.htm

En er zijn misschien nog wel adressen waar het voor minder te krijgen is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:38

De Yellow-Out is ook fijn inderdaad :j
Nadeel vind ik wel dat je er vrij veel van nodig hebt. De zilvershampoo is veel geconcentreerder.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:48

Ik heb twee palomino´s, beide merries. Ik heb ook goede resultaten op de manen en de staart. Maar een klein flesje zilvershampoo, wat zal dat kosten, en hoeveel zit daar in? Geconcentreerd of niet, als ik dat in een dikke staart moet doen heb ik ook al flink wat nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:24

Sja hoeveel zit er in, goede vraag.. Ik gok 250 of 300 ml.. En ik heb er 1,50 voor betaald bij Kruidvat, in de aanbieding. Ik gebruik ongeveer een klodder ter grootte van een twee euro munt voor de dikke staart van mijn tinker. Dan schuimt het goed. Dat laat ik 5 min zitten en daarna uitspoelen.. En de staart is weer wit :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:26

Voor de staarten van mijn merries gebruik ik idd zilvershampoo. Als ik een schimmel of een paint zou hebben en ik het hele lijf zou moeten doen omdat daar wit op zit kijk ik wel uit met zilvershampoo. Dat is veel te agressief voor de paardenhuid.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:29

Inderdaad Zilvershampoo, huismerk kruidvat. Ideaal!!

Het enige wat mijn zwarte/bruin/groen verkleurde paard stralend wit krijgt in één wasbeurt.
Inderdaad wel even intrekken.

Ik gebruik ook veel babyzeep van de kruidvat als shampoo voor het lichaam. Als paarden niet te vies zijn, gaat dat prima.

Juulola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:25

niet doen! het is niet voor niks gemaakt voor honden en honden hebben een ander soort huid ;)
wel kan je gewoon zwitsal gebruiken. Dat is hypoallergeen :)

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:31

ik gebruik altijd zilvershampoo, werkt prima bij ponys met witte manen! :)

nisart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:03

Ik zou het als ik jou was niet doen nee!