Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Zoals hierboven gezegt, hij geeft zelf wel aan als hij zich lekker voelt. Is hij een dag minder 'enthousiast' dan hou er rekening mee dan hij zich niet lekker voelt en doe wat minder. Sonja schreef:Ik neem aan dat je met "lopen" gewoon wandelen bedoelt? Dan zie ik daar met een gezonde anderhalfjarige totaal geen kwaad in. Wat voor reden had de veearts voor deze uitspraak gegeven?
Ik ben er nogal fanatiek tegenstander van om een jong dier geen beweging te gunnen, ik heb er nog nooit eentje beter van zien ontwikkelen...

), de hengst staat thuis deels op stal deels buiten. Als we met regenweer de uren meer moeten beperken zie je hem zo "ontploffen" en gek doen, en juist meer risico nemen tot zichzelf verwonden (vorige week nog op z'n snufferd gegaan
). Al bij al ondervonden dat het beter is dagelijks gewoon bewegen dan dit te beperken, de kuren die je krijgt (rodeo's) met beperken wegen niet op tegen gecontroleerde gedoseerde beweging. Van mij is het kwestie van te voorkomen dat ik komende lente alles terug moet inzaaien, maar al bij al maakt ie meer stuk door gek doen dan als ie dagelijks gewoon z'n uren krijgt
Wandelen aan de lijn gaat ook prima met hem al is hij wel gek op andere hengsten/ruinen