Wat doen jullie zoal aan onderhoud van jullie weilanden m.b.t. mesten, inzaaien, onkruidbestrijding, slepen, etc?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:bemesten, bekalken, onkruidbestrijding, omheining af en toe repareren, gras rondom bijhouden ivm stroomdraad en af en toe mollen vermoorde. Nu alleen die **** konijnen nog die alles stukgraven. ook wordt elke dag uitgemest
FlyAway schreef:Meerdere keren per jaar slepen, 2 a 3 keer per jaar prachtige kalvermest er overheen, toiletten bloten we en voordat de winter begint bloten we het hele weiland nog een keer (als de paarden het niet kort genoeg krijgen) zodat het niet te lang de winter in gaat.
dodyg schreef:wat doen jullie tegen de mollen??
ik heb er ook erg veel last van..
wij maaien het weiland voor de winter uit.. verder na de winter gaat er mest op en kan het een maand rusten,
ik heb 3 stukken en 1 stuk wordt 2 keer gemaaid andere 2 stukken komen ze om en om op..
FlyAway schreef:Meerdere keren per jaar slepen, 2 a 3 keer per jaar prachtige kalvermest er overheen, toiletten bloten we en voordat de winter begint bloten we het hele weiland nog een keer (als de paarden het niet kort genoeg krijgen) zodat het niet te lang de winter in gaat.
SummerRemedy schreef:FlyAway schreef:Meerdere keren per jaar slepen, 2 a 3 keer per jaar prachtige kalvermest er overheen, toiletten bloten we en voordat de winter begint bloten we het hele weiland nog een keer (als de paarden het niet kort genoeg krijgen) zodat het niet te lang de winter in gaat.
Waarom mag het niet te lang zijn voor de winter?
Laten jullie de wei ook begrazen door schapen? Ik heb gehoord dat dat goed zou zijn. En hoe weet je wanneer er kalk op moet?