Wel of niet extra op de paddock??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Semmie27

Wel of niet extra op de paddock??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 21:51

Mijn paard en pony staan sinds deze zomer op dezelfde stal.
Mijn pony is al een oudje waar nog 1 keer per week recreatief mee gereden wordt. Ze stond eerst 24-7 buiten, maar afgelopen winter is ze erg achteruit gegaan.
Mijn paard wordt 6 keer per week gereden.

Ze staan naast elkaar en hebben allebei een stal van 4x4 met een uitloop van 5x4. Ze kunnen altijd in en uit lopen. Nu heb ik het geluk dat mijn paardjes heel goed met elkaar kunnen en daarom wordt het draad tussen de uitlopen 's ochtends na het brok voeren opgezet. Ik moet zelf het draad weer dicht doen en als ik een keer niet kom doet de stalhouder dit om 21.00 uur wanneer mijn paard weer brok krijgt. Mijn paarden krijgen om 7.00 uur hooi, 8.00 uur brok. 12.00 hooi in een hooibak op de uitloop ( daar eten ze samen uit) en om 18.00 weer hooi in de stal, 21.00 uur brok en 23.00 weer hooi in de stal.

Nu staan ze van april t/m oktober elke dag 2 uur samen op de wei ( dan vervalt het hooi van 12.00 uur )
Ik betaal hier 30 euro pp extra voor om ze van en uit de wei te halen.
van november t/m maart ongeveer betaal ik 30 pp extra om ze voor 2 uur op de paddock te zetten. ( 20x30) Nu doe ik dit dus vanaf november alleen merk ik dat mijn paarden echt staan te niksen op die paddock. Volgens mij worden ze er niet gelukkiger van om op een iets groter stukje te staan. Ze staan er dan van 10 tot 12 uur op en worden daar dus ook niet gevoerd.
Ik twijfel nu dus om dit niet meer te laten doen. Het kost me toch elke maand 60 euro meer, terwijl het volgens mij voor mijn paarden geen meerwaarde heeft. Of zie ik dit verkeerd? Wat zouden jullie doen?
Tijdens het weide seizoen laat ik ze natuurlijk wel elke dag op de wei zetten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:53

ik vind het een hoop geld extra voor 2 uurtjes
ze hebben al een stal met uitloop, ik zou ze lekker daarop laten en als jij er zelf ben ze losgooien

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:56

Als ze inderdaad geen behoefte hebben om in de paddock uit hun plaat te gaan dan zou ik het wel overbodig vinden. Ik bedoel ze kunnen de hele dag naar buiten. En dan zou zown stukje extra niet veel uitmaken. Alleen dan in de portemonnee