Paard van vriendin op weide , wat vragen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Paard van vriendin op weide , wat vragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 21:47

Ik weet dat dit al een van de vele topic zal zijn over wat je moet vragen voor weide.
Toch wil ik even weten of mijn prijs reeel is .

Een vriendin van mij heeft een kwpner die momenteel op een goede stalling staat met alle faciliteiten. In brabant. Hier betaalt ze dacht ik 250 euro ongeveer voor in de maand
Echte zit ze met het probleem dat haar paard niet verkeersmak ik en heeft ze mij gevraagd dit te doen bij mij op mijn weide. Zelf durft ze het niet aan om dit te doen en ook kwa tijd gaat dit haar niet lukken

Ik zelf heb een weide bij utrecht. Op de weide staat een schuilhutje en is 6 hectare wat gedeeld gaat worden met 4 D/E ponys ,een veulen en 2 kleine ponys.
Het weiland heeft heuvels, bomen, zandbanken een natuurlijke waterpoel om uit te drinken en uiteraard grote grasvlaktes. Nu in deze tijd word er elke dag ook nog hooi gevoerd en krijgen ze slobber of biks naar keuze

De bedoeling was dat ik hem ongeveer een maand zou nemen dan. Toen dit ter sprake kwam zei ik dat ik hier ongeveer 80 euro a 100 euro er voor wilde ongeveer, hier was ze het mee eens.

Echter kwam ze nu naar me toe dat ze veel stress had thuis en wilt even rust voor aantal weken/ maanden. Zo kon ze kijken of ze mischien op zich zelf kan gaan wonen etc. ( geld is voor haar trouwens totaal geen probleem )
En vroeg ze omdat ze mij het meeste in vertrouwen kan. Een langere tijd voor haar paard te zorgen.

Dit betekent dat ik hem verkeersmak moet maken, voeren, rijden. Alles wat erop en aan komt bij het verzorgen van een paard. En hier wil ze gewoon alle kosten voor betalen aan stalling en mijn werkzaamheden.

Maar nu de vraag. Nu ik meer moet gaan doen voor dat paard wil ik liefst wat extra's dan die 80 euro. Maar rond welke prijs moet ik dan gaan zitten zelf zat ik te denken aan 120/150 euro. Hierbij zitten gerekend dan de kosten p maan voor hooi,biks ,stalling en mijn werkzaamheden.

Het punt blijft het is een goede vriendin van me en wil het wel beetje vriendenprijs houden. Zit ik nu echt heel hoog dan of is dit een reel bedrag? Zelf heb ik nog niks met haar overlegd en wil ook nog met haar overleggen wat ze berijd is om te geven.

Het is niet zo dat ik echt perse veel geld wil zien en er goed aan wil verdienen. Het is ook gewoon een vriendending om te doen. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik ook niet alleen de kosten eruit wil hebben. Ik moet ook gewoon nog 7 andere paarden op deze weide doen en ik heb ook nog een paardje voor een tijd op pension staan ivm revalidatie. En ik spendeer al gemiddeld p week zon 20/30 uur p week aan mijn eigen paarden met haar paard erbij aangezien deze in top conditie is en ook zo moet blijven komen er toch al gauw 10 uren in de week bij.

Ik doe het graag voor haar. Ze is gewoon teveel gestressed op het moment.

Haar ouders betalen de kosten voor haar ( en die hebben om zo te zeggen een best wel goede baan dus hierom zal geen stress zitten ) .

Is mijn vraagprijs reel ?

Als mensen zeggendat ik ver onder de prijs zit maakt mij niet uit. Maar graag wil ik weten of ik boven de prijs zit zo ja of de nee.

denice

Re: Paard van vriendin op weide , wat vragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:51

Precies het bovenstaande uitleggen. Ik vind je prijs niet meer dan reel. Ik zou het heel wat waard vinden mijn paard een langere tijd veilig aan iemand te kunnen toevertrouwen! Mocht ze het er niet mee eens zijn, dan hoor je dat vanzelf wel toch?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:52

Vriendin of niet jij hebt je werk eraan en als je even gaat omrekenen in uurloon:
40 uur per maand en je zou 120 euro vragen kom je op 3 euro per uur uit. Het is natuurlijk een vriendendienst en dan zou ik zelf ook niet teveel voor willen vragen.
Ikzelf vind 150 een zeer 'vriendelijk' bedrag maar voor mijn gevoel nog wat aan de lage kant.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:57

150 euro is echt een koopje,ze zal nergens stalling vinden voor die prijs
en zeker niet met alle dingen en verzorging die jij gaat doen

je kan het bepraten en vragen wat zij er voor over heeft....
en dan samen een bedrag overeen komen

Vi2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:11

Ik zeg ook een reele opzet, wees eerlijk , als je het vergelijkt met alleen een stalling is 150 euro al een mooie prijs. Met training erbij en de volledige zorg terwijl je ook nog 7 andere paarden hebt denk ik dat ze heel blij is met zo'n vriendin!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:17

Voor zo'n stallingsprijs zal ik spontaan een paard kopen :+
Zo goedkoop vind je het nergens. Vind het een goede prijs.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:23

Wanneer kan ik mijn paarden brengen? ;-)

Geintje. Het is zeker niet aan de hoge kant, dus als jij je in dit bedrag kan vinden; geen probleem om het voor te stellen!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:30

Haha ik hoop voor je dat je straks niet nog 5 vriendinnen hebt die hun paard wel even bij jou willen zetten.
Als je weet wat dat paard je in de maand kost, weet je ook hoeveel je eraan verdient. En ik snap wel dat je het een vriendenprijs wilt houden, maar doordat je het paard ook daadwerkelijk moet trainen mag je er ook best een paar centjes aan verdienen vind ik :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:37

Ik vind 150 euro ook een redelijke prijs. Niet spotgoedkoop, maar ook niet te duur.
Ik heb mijn paard jaren lang gestald gehad voor 100 euro inclusief onbeperkt hooi en 1x per dag werd er gevoerd.. maar de verzorging en het rijden moest ik zelf doen. Die 50 euro extra voor het werk wat je er aan hebt vind ik wel kunnen. Echt een vriendenprijsje zou ik het niet noemen, daar vind ik het dan weer wat hoog voor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:44

8nnemiek schreef:
Ik vind 150 euro ook een redelijke prijs. Niet spotgoedkoop, maar ook niet te duur.
Ik heb mijn paard jaren lang gestald gehad voor 100 euro inclusief onbeperkt hooi en 1x per dag werd er gevoerd.. maar de verzorging en het rijden moest ik zelf doen. Die 50 euro extra voor het werk wat je er aan hebt vind ik wel kunnen. Echt een vriendenprijsje zou ik het niet noemen, daar vind ik het dan weer wat hoog voor.

nou ,ik vind het wel spot goedkoop voor de algehele verzorging en voeding :j

we hebben op stal berekend wat ze kwijt is per paard per maand aan stro en hooi
en dat kwam toen op 90 euro
en nu met duits kruidenhooi zitten we op 115 euro
daar komt dan nog krachtvoer bij en water en de afschrijving van het gebouw
in de zomer huurt ze weiland voor 35 euro per paard per maand
en dan moet je zelf mesten en verzorgen, nu zit alles daarbij in.

dus dit is zeker goedkoop

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:44

Ik sta op een stalling (waar ze niet erg lang buiten komen) voor 160... Dan wordt er alleen hooi gevoerd, gemest en binnen/buiten gezet. Krachtvoer koop ik zelf. Trainen doe ik zelf.

Als je vriendin het paard professioneel verkeersmak zou laten maken, zou ze trainingsstal-prijzen betalen :=
Dat variëert van 250 als koopje tot 600 euro... Imo zou je best 200/250 mogen vragen, dat vind ik dan nog een vriendenprijsje.

Als ze iemand zou laten komen om haar paard te trainen op de locatie waar ze nu staat is vriendin ook behoorlijk meer geld kwijt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:50

Aan echte vriendinnen hoef ik niet te verdienen, ik help ze graag. Ik zou kostprijs doen dus hooguit. Maar goed, ik ben daar blijkbaar wat ouderwets in...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:52

Weet je dat het voor twee of drie maanden is zou E150 wel een mooi vrienden prijsje zijn. Maar in dit soort gevallen kan het ook maar gewoon een half jaar zijn. Ik zou dus zeggen eerste 3 maand E150,- Daarna een hoger bedrag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:58

mirgino schreef:
nou ,ik vind het wel spot goedkoop voor de algehele verzorging en voeding :j

we hebben op stal berekend wat ze kwijt is per paard per maand aan stro en hooi
en dat kwam toen op 90 euro
en nu met duits kruidenhooi zitten we op 115 euro
daar komt dan nog krachtvoer bij en water en de afschrijving van het gebouw
in de zomer huurt ze weiland voor 35 euro per paard per maand
en dan moet je zelf mesten en verzorgen, nu zit alles daarbij in.

dus dit is zeker goedkoop

Maar het gaat hier om een weiland met een schuilstalletje. Dus ik neem aan zonder stro, ze kunnen de hele dag gras eten, dus zullen ook geen 10 kilo hooi op een dag eten. Als je dan gaat berekenen wat je per maand kwijt bent aan hooi dan kom je waarschijnlijk niet hoger uit dan 20 euro. De rest zijn dan in principe gewoon verdiensten. Wat ook helemaal niet erg is trouwens, dat mag ook best. Maar dan kun je het geen vriendenprijs meer noemen vind ik.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 23:03

Het klopt inderdaad dat het ook zo maar een half jaar kan worden . Maar dat kan ze natuurlijk van te voren niet zeggen.

Ik ben blij om te horen dat ik richting de goede prijs ga .

@lante ik snap jou redenering en hier heb ik eerst ook aan gedacht. Als het dan bij slechts voeren bleef had ik dit ook zeker gedaan. Echter met gemiddeld 10 uur extra in de week, me eigen werk, school en paarden haal ik ook best veel op me hals.

@8nnemiek het gras raakt op een gegeven moment ook op en dan eten ze zeker ook wel meer. Daarbij de gerekende biks en slobber. En de normale huur prijs van 50,- van het land. Ik betaal ook gewoon voor mijn land en ga niet voor een ander dat betalen. Dan kom je dus uit op ongeveer de 80 tot 100 die ik eerder had berekend :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:17

8nnemiek

20 euro p/m aan hooi???

dat is wel heel weinig :j

en tuurlijk hoef je niet te verdienen aan een vriendin maar als geld geen probleem is, hoef de vriendin ook geen `misbruik`van de goedheid/zorg/doorrijden van haar vriendin te maken
werkt naar 2 kanten
het is niet zomaar.......de verzorging en alles eromheen

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:38

ik denk dat je niet zo zeer moet kijken naar: wat ben ik daadwerkelijk aan meer kosten kwijt.

Als haar paard volledig verzorgd, getraind, de wei en schuilstal gemest en gereden wordt lijkt een bedrag gelijk aan de vorige stalling heel eerlijk. Zij heeft geen meerkosten en geen zorgen

Op het moment dat ze de dingen zelf weer kan oppakken kan je naar 125-150 euro gaan.
Ik denk dat het meer moet gaan om wie is verantwoordelijk dan om een vriendenprijs.

Jouw vriendin kan zonder meer kosten haar paard onder jouw verantwoording brengen, op zich is dat al heel veel waard.