Equine Onesie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silhouette

Equine Onesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 12:57

Aan de hand van wat opzoekwerk kwam ik eigenlijk toevallig de ideale oplossing tegen voor mijn wit paard:
de Equine Onesie
http://www.shwmaeproductsltd.co.uk/depa ... e-onesie-s

Ok, het ziet er gek uit en eigenlijk ook wel belachelijk in de verschillende prints, maar een eenvoudige uitvoering zou ik zeker overwegen :+
Naast de zenuwen van hoe mijn paard er de ochtend van een wedstrijd zal uitzien, zou dit me ook heel wat poetswerk kunnen besparen.
Nu heb ik eigenlijk enkel iets dat ik over zijn hoofd en hals kan doen in lycra, maar de benen blijven nog altijd een ramp 's ochtends :(
Enige nadeel van deze onesie is natuurlijk de prijs, maar mits een goede pasvorm zou ik een aankoop zeker overwegen.

Naast deze Britse shop, heb ik ze nog nergens anders teruggevonden
Nu is mijn vraag of jullie Bokkers hier eventueel ervaringen mee hebben, of misschien een website van een Belgische of Nederlandse site hebben die iets soortgelijks aanbieden.

Anoniem

Re: Equine Onesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:58

ik volg even! heb namelijk ook een schimmel die graag tinker wil zijn ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:59

Ik kan je wel een adres geven van iemand die dit desgewenst op maat zou kunnen maken.

Website en contactgegeven per PB, omdat die hier niet open neergezet mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:01

weet eigenlijk niet of ik mijn paard wel zo'n ding aan zou doen :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:03

Ik heb in het verleden met sleezy's gewerkt (dus alleen het hoofdgedeelte), en dat gaat goed. Ze hebben hem de hele winter opgehad. Kost je alleen op een gegeven moment de manen. Maar als het alleen maar is om ze schoon te houden een aantal dagen voor en op een wedstrijd, zie ik het probleem niet zo?

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 13:06

Cassidy schreef:
Ik kan je wel een adres geven van iemand die dit desgewenst op maat zou kunnen maken.

Website en contactgegeven per PB, omdat die hier niet open neergezet mag worden.

Oh, dat zou super zijn! Ik zou graag eens de website bekijken

Anoniem schreef:
weet eigenlijk niet of ik mijn paard wel zo'n ding aan zou doen :=

Ah, met dat andere ding wordt hij nu al Batman of Zorro genoemd, dus met zo'n onesie zal het weinig veranderen _O- Ik zou dan ook niet kiezen voor een print, maar een effen kleur.

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 13:10

Cassidy schreef:
Ik heb in het verleden met sleezy's gewerkt (dus alleen het hoofdgedeelte), en dat gaat goed. Ze hebben hem de hele winter opgehad. Kost je alleen op een gegeven moment de manen. Maar als het alleen maar is om ze schoon te houden een aantal dagen voor en op een wedstrijd, zie ik het probleem niet zo?

Ja, een sleezy heb ik al! Kon alleen niet meer op het woord komen.
En ik gebruikt die zelfs niet de hele winter door, enkel in de week van de wedstrijd, zo'n 3-4 dagen vooraf.
Maar het grootste probleem van mijn paard zijn zijn benen en billen, dus vandaar ik op zoek ben naar een onesie.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:39

OMG dat dit überhaupt bestaat 8)7

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:47

ik zou zeggen koop een hidez pak en combineer die met je sleezy. Staartzak erom en schoon blijft je paard;
http://www.hidez.nl/

Niet voor elke dag natuurlijk, maar om hem voor een wedstrijd schoon te houden zou het best werken.
Hidez pak moet je denk ik alleen niet te lang omlaten (als in meerdere dagen), maar dat zou je de producent moeten vragen. Ik weet dat ze oa op transport gebruikt worden en dat is naar de internationale wedstrijden rustig 8u.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:49

Merel schreef:
ik zou zeggen koop een hidez pak en combineer die met je sleezy. Staartzak erom en schoon blijft je paard;

Niet voor elke dag natuurlijk, maar om hem voor een wedstrijd schoon te houden zou het best werken.
Hidez pak moet je denk ik alleen niet te lang omlaten (als in meerdere dagen), maar dat zou je de producent moeten vragen. Ik weet dat ze oa op transport gebruikt worden en dat is naar de internationale wedstrijden rustig 8u.

Heb je die prijzen gezien? Ik denk dat die Onesie van fleece een fractie kost.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:50

Cassidy schreef:

websites mag je wel plaatsen toch? Alleen geen prive gegevens dacht ik.
Er wordt zo vaak gevraagd naar aanbieders van het een of ander (bepaald lak hoofdstel, stallenbouw, etc). Mag je dan alleen de producent naam noemen? Of ook dat al niet? Zou jammer zijn, dat is juist het informatieve van bokt.

Carlivb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:51

Merel schreef:

Pfoe, die zijn wel heel duur om je paard enkel een nachtje schoon te houden.. Dan maar een extra fles shampoo kopen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:53

Merel schreef:
Cassidy schreef:

websites mag je wel plaatsen toch? Alleen geen prive gegevens dacht ik.
Er wordt zo vaak gevraagd naar aanbieders van het een of ander (bepaald lak hoofdstel, stallenbouw, etc). Mag je dan alleen de producent naam noemen? Of ook dat al niet? Zou jammer zijn, dat is juist het informatieve van bokt.

Het mag van bokt wel, maar ik denk dat degene die de onesies maakt niet met naam en toenaam op bokt wil staan.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:54

nee prijzen had ik niet op gelet. Kende toevallig de hidez pakken en TS vroeg naar meer aanbieders ervan.
Vond die 'onesies' er zo kwetsbaar uitzien, daarom moest ik meteen aan Hidez denken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:56

lieveli schreef:
Het mag van bokt wel, maar ik denk dat degene die de onesies maakt niet met naam en toenaam op bokt wil staan.

Gratis reclame is altijd welkom. Ik heb zelf alleen te vaak meegemaakt dat de links naar websites verwijderd worden omdat het spam zou zijn.

Maar wil je de link, hier is hij:

www.paard-en-naald.nl

Contactgegevens staan op de site. Ze maakt sleezy's en staartzakken op maat, onesies moeten geen probleem zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:57

Echt? Nog nooit gehad...

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 14:05

Merel schreef:

Hmm, als ik zo wat rondkijk op de site denk ik niet echt dat dit een ideale oplossing is voor het schoonhouden, en daarbij zijn ze inderdaad ook duur!
Zoals ik van de site gehaald heb helpen deze pakken tegen spierverzuring na transport of intensieve arbeid. Ik denk dus niet dat het goed is om paardlief daar een hele nacht mee op stal te laten staan..