Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hevonen schreef:Als jij komt kijken vanwege zijn getrap, beloon je hem al als het ware. Je zou het moeten negeren, maar dat vereist wel een lange adem, want hij houdt er echt niet zomaar mee op. Zorg inderdaad dat hij zich niet kan verwonden met zijn getrap. Misschien helpt het om iets aan zijn stal te veranderen, bijvoorbeeld om te wisselen met een box waar hij naar buiten kan kijken.
Ibbel schreef:Ik begrijp niet waarom je, als een paard zo duidelijk aangeeft niet op stal te willen/vroeger naar buiten te willen, je hem 'pest' door 'm te laten staan. Zet 'm om 7 uur buiten, probleem opgelost. Dus niet nádat-ie is gaan trappen, maar voordat-ie begint. Dan beloon je goed gedrag, hij trapt nl niet...
Als je 'm toch wilt pesten, timmer dan dik rubber op de wand. Dan hoor je 'm niet en kan hij ook zichzelf niet beschadigen.
Weidebloem schreef:Rubberen matten in de stal ophangen. Hebben ze waar ik sta ook op stal als paarden veel tegen de muur aan slaan. Beschermt hun benen en ook goed tegen het geluid
JJane schreef:Weidebloem schreef:Rubberen matten in de stal ophangen. Hebben ze waar ik sta ook op stal als paarden veel tegen de muur aan slaan. Beschermt hun benen en ook goed tegen het geluid
Of een stuk tapijt of oude deurmat. Zeker als het altijd op hetzelfde stukje is. Het probleem gaat er misschien niet van weg maar het is minder irritant.
Ingeeu schreef:Nogmaals over die matten aan de muur: working on it.![]()
Weidebloem: Dat denk ik inderdaad ook. Ik ben niet van plan om elke keer aan te blijven passen, klinkt heel kort door de bocht maar zo gaat het nou eenmaal hier thuis haha... Hij moet maar geduld hebben hoor.
Weidebloem schreef:Er is niets mis mee om paarden snachts op stal te hebben. Voor paarden in training vaak alleen maar goed om uitputting te voorkomen.